Головна сторінка

Інформації про поняття, види, основні властивості логарифмів; активізація пізнавальної діяльності яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості



Скачати 42.59 Kb.
НазваІнформації про поняття, види, основні властивості логарифмів; активізація пізнавальної діяльності яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості
Дата конвертації20.03.2016
Розмір42.59 Kb.
ТипІнформації

ПРОЕКТ “Навіщо вивчають логарифми?»

Навчальна мета: пошукова діяльність учнів по збору інформації про поняття, види, основні властивості логарифмів; активізація пізнавальної діяльності яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості.

Виховна мета: виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб.
Учасники: учні 11 класу (физико-математичного профілю).
Вид проекту: творчий, практико-орієнтований;
За змістом: монопредметный;
За обсягом: середньостроковий;
Запланований результат: Створення презентаційних проектів (при захисті проекту використовуються засоби Microsoft Power Point) (комп'ютерна версія).

Робота над творчими проектами включає в себе три етапи:
• Початковий етап (визначення широкої теми, вибір робочих тим, об'єднання в групи, складання плану проектної роботи і формулювання мети, збір матеріалу).
• Основний етап (аналіз способів і цілей роботи в групах, пошук джерел необхідної інформації та збір матеріалу, аналіз можливих труднощів).
• Заключний етап (підготовка захисту готових проектів та їх захист, обговорення отриманих результатів).

Для більш детального розгляду етапів привожу алгоритм роботи:

1 крок - визначення теми. “Навіщо вивчають логарифми”.
2 крок - розбиття теми на більш дрібні підтеми.
3 крок - формування ініціативних груп.
4 крок - збір інформації. (використання матеріалів підручника, журналів, Інтернету).
5 крок - переробка інформації та обговорення.
6 крок - систематизація і підготовка презентації, формулювання загальних висновків по темі.
7 крок - підготовка творчих звітів, презентація.
8 крок - висновок і рецензування.

Проект освоєння тими " Навіщо вивчають логарифми?"

Основна ідея:

Логарифми з'явилися в ХVI ст. під впливом все зростаючих потреб практики як засіб для спрощення обчислень. Чи потрібні вони сьогодні, коли обчислювальна техніка досить розвинена, щоб справлятися з найскладнішими розрахунками? Так навіщо вивчають логарифми сьогодні?

Споконвіку метою математичної науки було допомогти людям дізнатися більше про навколишній світ, пізнати його закономірності і таємниці. Математики, виділяючи самі істотні особливості того чи іншого спостережуваного в природі явища, вводячи числові характеристики і пов'язуючи емпіричні дані за допомогою різних математичних залежностей, тим самим складають математичну модель явища. При складанні моделі того чи іншого явища, досить часто звертаються саме до логарифмічної функції.

Мета:
• Познайомити учнів з поняттям логарифма, його властивостями, видами.

• Розвинути творчу активність учнів, вміння робити узагальнення на основі даних, отриманих в результаті досліджень.
• Розвинути пізнавальну діяльність учнів, яка, в свою чергу, сприяє розвитку різнобічної особистості.
• Виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб.
Робочі групи і питання для дослідження

Група “Математики”
1. Вивчити логарифми, їх властивості.
2. Математичне призначення логарифмів.
Група “Історики”
1. Знайти матеріали по історії походження логарифмів.
2. Сформулювати висновок про значущість логарифмів з історичної та математичної точок зору.
Група “Природа ”
1. Встановити призначення та приклади логарифмів в природі.
Група “Живопис”
1. Досліджувати унікальні властивості логарифмів в живопису.
Група “Музика”
1. Знайти матеріал, що підтверджує застосування логарифмів в музиці.
Група “Експерти”
Під час звітів робочих груп стежити за їх висновками і робити свої висновки, в кінці уроку дати оцінку роботі кожної групи.

Звітні матеріали
1. Створення презентації (слайди, малюнки).
2. Підготовка повідомлень.
3. Створення ескізів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Методи і прийоми роботи: реалізація проектно-дослідницької технології.
Обладнання:
1. Презентація (для даної статті презентація змінена з метою зменшення інформаційного обсягу);
2. Малюнки;
3. Енциклопедичні словники;

Хід уроку

Вступне слово вчителі: Шановні хлопці! Наш урок проходить в рамках проектно-дослідницьких технологій і присвячений вже знайомого нам і в теж час загадковому поняття логарифма.

Справа в тому, що тема “Логарифми та їх властивості” запланована у нас за програмою, і ми не маємо права обійти своєю увагою.
Сьогодні ми постараємося з допомогою ваших досліджень розкрити деякі таємниці логарифмів. У підготовці до уроку брало участь 5 робочих груп:
• математики;
• історики;
• природознавці;
• живописці;
• музиканти. 
Кожна група мала свої робочі питання, і по ходу уроку буде знайомити нас з матеріалами свого дослідження. У нас є ще одна група - група експертів, яка буде уважно стежити за роботою на уроці і робити висновки по ходу уроку, давати свою оцінку роботі інших груп. Вас я прошу уважно слухати своїх однокласників і записувати ключові моменти їх досліджень.

Отже, ми починаємо. Запишемо у зошиті число, “Класна робота”, тема уроку “Навіщо вивчають логарифми”.

Сьогодні на уроці ми повинні відповісти на одне питання: “Що представляє собою логарифм і чому вона викликає у нас такий великий інтерес?”

  • Слово надається групі математиків. (виступи учасників групи)

  • Висновок експертів.

  • Слово надається групи істориків. (виступи учасників групи)

  • Висновок експертів

  • Слово надається групі природознавців. (виступи учасників групи)

  • Слово надається групі живописців. (виступи учасників групи)

  • Слово надається групі музикантів. (виступи учасників групи

  • Висновок експертної групи.
    Висновок за уроку (учень робить).

Під час підготовки до уроку кожній групі довелося виконувати свою роботу, і все з ’ єдналося воєдино лише зараз. Мені здається, що кожен з нас отримав на сьогоднішньому уроці великий запас знань не тільки з області математики, але і з області історії, природознавства, так і просто з навколишньої дійсності. Всі придбані знання, я сподіваюся, знадобляться нам і допоможуть стати більш освіченими і цікавими співрозмовниками.

Учитель: Шановні учні. Дозвольте подякувати вам за роботу, яку ви зробили, за ваші дослідження. Давайте повернемося до епіграфа нашого уроку (зачитати). Сьогодні ви відкрили завісу таємниць, які приховують логарифми. Однак вони залишаються для нас загадками. Робота кожного з вас буде оцінена індивідуально.