Головна сторінка

Інформації про рівень готовності педагогічних працівників до виховання культури гідності учнів, виявлення наявності у них досвіду діяльності з названої проблеми та характеру даного досвіду



Скачати 108.78 Kb.
НазваІнформації про рівень готовності педагогічних працівників до виховання культури гідності учнів, виявлення наявності у них досвіду діяльності з названої проблеми та характеру даного досвіду
Дата конвертації20.03.2016
Розмір108.78 Kb.
ТипІнформації

Сліпченко Валентина Анатоліївна,

заступник директора з виховної роботи

Сунківської ЗОШ І – ІІІ ст.

Смілянської районної ради

Черкаської області

Засідання методичного об’єднання класних керівників

Тема : Виховання культури гідності Мета :

  • виявити педагогічні умови школи і ступінь їх впливу на розвиток особистості учнів. Виховання у них культури гідності ;

  • отримання інформації про рівень готовності педагогічних працівників до виховання культури гідності учнів, виявлення наявності у них досвіду діяльності з названої проблеми та характеру даного досвіду ;

  • актуалізувати та розширити понятійний аппарат педагогів, поглибити їх теоретичні та практичні знання з даної проблеми ;

  • показати необхідність науково – обґрунтованого впровадження сучасних технологій у практику роботи ;

  • стимулювати прагнення вчителів до пошуку, творчості ;

  • створити умови для обміну досвідом роботи, педагогічних знахідок .

Форма проведення : методичний ринг

Хід заходу

І. Вправа «Снігова куля».

Мета: зняти емоційну напругу, зарядити позитивними емоціями.

Інструкція: Вам по черзі потрібно сказати слова вітання і показати який-небудь рух, що характеризує вас. Наступний гравець повторює ваш рух і додає свій, і так – по колу.

Рефлексія: Який у вас зараз настрій?

ІІ. Проведення методичного рингу

Учасники методичного рингу діляться на 3 команди :

  • Початкові класи;

  • Середні класи;

  • Старші класи.

Склад команд та їх капітани визначені заздалегідь. Ведучий оголошує порядок та правила проведення гри і розпочинає перший раунд. Відповіді команд оцінює журі.

І раунд

Мозковий штурм „Що заважає людям поводитися гідно”.

Тренер пропонує учасникам висловити свої думки про те, що заважає людям поводитися гідно, і записує відповіді на плакаті.

Після проведення мозкового штурму слід узагальнити відповіді учасників і дати (в разі потреби) подану нижче інформацію.

- Перешкоди на шляху до гідної поведінки.

- Бути с самим собою важко.

- Тільки егоїсти роблять те, що хочуть.

- Чому я маю визнавати заслуги інших.

- Мені соромно говорити те, що я думаю про себе.

- Якщо хтось відмовляє мені, це означає, що він мене не поважає.

- Важко оцінити себе самому.

- Зарозумілість так само шкодить стосункам, як і надмірна сором’язливість.

- Я не хотів би говорити про свої думки й почуття, бо не хочу турбувати інших своїми проблемами.

ІІ раунд

Діагностичний

Для діагностики рівня сформованості мотиваційно-ціннісного компонента-критерія готовності педагогів до виховання в учнів культури гідності нами розроблена анкета, яка містила твердження, змістом яких був найвищий (ідеальний) рівень усвідомлення педагогом необхідності виховання у дітей цього феномену, розуміння смислу й цілей виховної діяльності з формування культури гідності учнів, інтерес педагогів до новітніх технологій виховання цього феномену, готовність до створення власних творчих напрацювань, вдосконалення своїх практичних навичок у цьому аспекті та подолання труднощів, пов’язаних зі змістом та організацією процесу виховання культури гідності учнів. Ці твердження виконують функцію показників сформованості мотиваційно-ціннісного компонента-критерія готовності педагогів до виховання в учнів культури гідності Педагогам пропонувалось оцінити відповідність наведених тверджень власній професійній позиції у балах від 4 (найвищий рівень відповідності) до 1 (найнижчий рівень відповідності).

  1. Анкета

Діагностика мотиваційно-ціннісного компоненту

готовності педагогів до виховання культури гідності учнів

Наскільки відповідають наведені нижче твердження Вашій позиції?

№ п/п

Зміст твердження

4

3

2

1

0

11.

Я усвідомлюю необхідність виховання в учнів культури гідності
















22.

Я усвідомлюю смисл і цілі виховної діяльності з формування культури гідності учнів
















33.

Для мене є цікавою інформація про новітні педагогічні технології виховання культури гідності учнів
















44.

Я готовий/а до створення власних творчих напрацювань з проблеми виховання культури гідності учнів
















55.

Я готовий до подолання труднощів, пов'язаних зі змістом та організацією виховання культури гідності учнів
















66.

Я готовий/а до вдосконалення практичних навичок виховання культури гідності учнів
















«4» – відповідає повністю;

«3» – відповідає частково;

«2» – скоріше «ні», ніж «»так»;

«1» – не відповідає;

«0» - важко визначитись.

По кожному показнику підраховувася коефіцієнт загального рівня його прояву за формулою: , де

К – загальна кількість респондентів;

К1 – кількість респондентів, які оцінили прояв вимірюваного показника оцінкою «4»;

К2 – кількість респондентів, які оцінили прояв вимірюваного показника оцінкою «3»;

К3 – кількість респондентів, які оцінили прояв вимірюваного показника оцінкою «2»;

К4 – кількість респондентів, які оцінили прояв вимірюваного показника оцінкою «1».

Підсумковий коефіцієнт для оцінки рівня сформованості мотиваційно-ціннісного компонента-критерія готовності педагогів до виховання в учнів культури гідності визначався шляхом ділення суми коефіцієнтів прояву показників на кількість цих показників (їх всього 6).

Високий рівень сформованості мотиваційно-ціннісного компонента-критерія готовності педагогів до виховання в учнів культури гідності дорівнював коефіцієнту від «0,75» до «1»; середній рівень сформованості відповідав коефіцієнту від «0,50» до «0,74»; недостатній рівень сформованості визначався коефіцієнтом від «0,26» до «0,49»; низький рівень сформованості відповідав коефіцієнту від «0,25» і нижче.

  1. Вправа «Джерело знань» Уточнимо значення використаних понять. Ви отримаєте контрольний лист, У ньому визначено певну проблему. Треба продовжити речення, сформулювати власне розуміння наведених нижче понять. Час для обговорення – 3 хв. Відповідь групи – до 1 хв.

Питання:

  1. Як Ви розумієте поняття «культура гідності» особистості?

  2. Продовжіть вислови:

- Людська гідність – це

- Особиста гідність – це

- Національна гідність – це

3. Які нормативно-правові акти, що урегламентовують суспільне життя країни, стосуються проблеми виховання культури гідності учнів?

4. У чому полягає сутність виховання культури гідності учнів?

5. Назвіть фактори, які негативно позначаються на вихованні культури гідності учнів:

6. Назвіть педагогічні умови виховання культури гідності учнів:

7. У чому полягає потенціал позакласної роботи у вихованні культури гідності учнів?

8. Які сучасні виховні технології Ви пропонуєте використовувати у вихованні культури гідності учнів?

9. Які методи і форми роботи, на Вашу думку, є найбільш ефективними у вихованні культури гідності зростаючої особистості?

10. Опишіть стисло Ваш особистий досвід виховання культури гідності учнів

ІІІ раунд

Педагогічні ситуації для батьків.

1. Батьки до безтями люблять і оберігають від усякої роботи молодшу донечку Марійку, адже вона народилася такою тендітною і хворобливою, а от старша донька Ася, то їхня помічниця: вона і в магазин, піде, і на городі поратиметься, і з іншими дорученнями справиться. Тільки чомусь дівчати не дуже люблять одна одну, весь час сперечаються. Батькам приходиться втручатися і вони завжди вимагають у Асі пояснень та вибачень, тоді як Марійці можна все…

- Як, Ви, вважаєте чи постраждає в цій ситуації гідність Асі?

- Як можна виправити цю ситуацію?

- Що би Ви порадили батькам?

2. Петрикова мама розлучилася з татом і переживає сильну депресію. Якщо у хлопця щось не виходить, мати тут же звинувачує його і порівнює з татусем, який також був таким самим нікчемою і невдахою, у якого все також не виходило. І на кінець давала невтішні прогнози на життя усіх таких нікчем.

- Що, на вашу думку, переживає Петрик?

- Як це позначається на його гідності?

- Яку пораду Ви би дали його мамі?

3. Батьки Миколки, хоча і живуть у шлюбі 12 років, однак завжди брутально лаються. Складається враження, що ці двоє просто ненавидять один одногою. В їхній сім’ї панує культ сили. Тож не дивно що і мама, і сам Миколка часто старанно маскують свої синці. Але недавно Миколку запросив до себе Дмитрик. І хлопця вразило те, як доброзичливо поцікавилася його справами мама Дмитрика, як ніжно її обійняв і пригорнув тато Дмитрика, звернення членів сім’ї один до одного «Моя люба», «Мій дорогий», «синочку», «дитинко». «А чому ж мої батьки так не можуть?» - промайнуло у Миколки в голові.

- Чи впливають стосунки батьків на самоповагу і гідність дитини?

- До яких наслідків це може призвести?

- Що можуть змінити у своєму житті Миколчині батьки?

Дуже часто батьки виховують дітей методом спроб і помилок, тому у своїй роботі ми радимо вчителям знайомити батьків з передовим педагогічним досвідом В.О.Сухомлинського, О.А.Захаренко та ін. з тим, щоб підвищити їхню педагогічну культуру. Увагу також потрібно приділяти і обміну досвідом самих батьків і старших поколінь, оскільки чимало батьків потребують підтримки і порад. У ході такої роботи доцільно також використовувати і дискусії, які знайомлять з різними підходами, загострюють увагу на важливих моментах виховання, вимагають певної обізнаності і обґрунтування своєї позиції.

ІV раунд

Методика незакінчених речень.

І.

Поважати себе означає…

Поважати інших означає…

Мене поважають, якщо я…

ІІ.

Коли мене поважають, я…

Коли мене не поважають, я…

ІІІ.

Гідна людина завжди…

Гідна людина ніколи не…

Ображати національну гідність означає…

Поважати національну гідність означає…

V раунд

Проект “Школа успіху” (цей проект можна здійснювати як окремий захід в процесі позакласної діяльності)

Хід проекту.

Тренер:

- Уявіть собі, що в нашому місті відкривається нова школа – Школа Успіху. Найважливіша місія цього закладу – створити сприятливі умови для реалізації потенційних можливостей кожної особистості. Як і в кожному навчальному закладі, в цій школі є педагоги, учні і батьки учнів.

Завдання для учасників :

І етап.

І підгрупа має завдання з точки зору педагогів представити для загального обговорення Устав Школи Успіху, в якому буде визначено мету та пріоритетні напрямки діяльності школи, принципи і засоби реалізації цієї мети.

ІІ підгрупа має завдання від імені учнів Школи Успіху скласти “Правила для учнів”, які регламентують діяльність учнівського колективу і сприяють творчому розвитку і соціальній активності, повазі, гідності кожної особистості.

ІІІ підгрупа має завдання з позиції батьків визначити засоби виховного впливу на дітей, які відвідують Школу успіху, запропонувати методи покарання та заохочення для учнів цього навчального закладу, які б не утискували права та не принижували б гідність особистості.

ІІ етап.

Після обговорення в группах представники кожної підгрупи збираються на “Педраду” і презентують свої напрацювання.

Запитання для обговорення:

Якою має бути головна мета Школи Успіху? А звичайної школи?

Що допомагає людині досягати успіху в будь – якій сфері життєдіяльності?

Чи можна досягти довготривалого успіху в житті за допомогою аморальних, злочинних методів ?

Чим загрожує особистості і суспільству досягнення успіху таким чином?
Тепер ми спробуємо розробити моральні принципи досягнення успіху для майбутніх підприємців.
Вправа “Моральні принципи досягнення успіху”

(зразок моральних принципів)

1.Зло, що зроблене в ім’я добра, не є добром.

2. Чесність, повага прав і гідності людини понад усе.

3. Підприємливість і моральність два крила успіху.

4. Повага Закону – становий хребет бізнесу.

5. Людина – ціль, гроші – засіб.

6.Клієнт завжди правий (доброзичливість, ввічливість, культура обслуговування).

7. Межі досконалість не знає.

8. Обов’язковість і відповідальність – запорука вічного процвітання бізнесу.

ІІІ. Підведення підсумків

Це важливий момент у завершенні методичного рингу. Ведучий надає слово членам журі, які не тільки виявляють переможців, але й висвітлюють проблеми конкурсу.

Найважливіший результат – бажання вчителів втілити ту чи іншу технологію.
Використана література :

1. Киричок В.А.
    Методика констатувального етапу експерименту з виховання культури гідності молодших школярів у позаурочній діяльності.
2. Мулько В. Ф. , Бурмістрова М.Б.
     Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної діяльності // Завучу. Усе для роботи. - 11 -12 . - 2013 р. - 
     с .18 - 16 
3. Назаренко Г.А.
     Підготовка педагогів у системі післядипломної освіти до виховання культури гідності зростаючої особистості : методика констатувального       етапу дослідження.
4 Чорна К.І.
     Виховання культури гідності старшокласників у позаурочній діяльності загальноосвітніх навчальних закладів :методика констатувального етапу експерименту .