Головна сторінка

Мета: поглибити знання про способи творення й особливості правопису



Скачати 29.99 Kb.
НазваМета: поглибити знання про способи творення й особливості правопису
Дата конвертації16.03.2016
Розмір29.99 Kb.
ТипДокументи

Тема. Творення дієслів умовного та наказового способів.

Мета: поглибити знання про способи творення й особливості правопису

дієслів умовного та наказового способів; формувати вміння

правильно визначати спосіб дієслова, розрізняти й доречно

використовувати в мовленні; за допомогою дидактичного матеріалу

виховувати повагу до рідного слова.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Основний зміст роботи

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Словниковий диктант (на повторення вивчених орфограм у попередніх класах). Учні по черзі пояснюють орфограми у записаних словах і наводять на подану орфограму приклади.

Морквяний, пір´їна, півозера, пестливий, майоріти, берег, бур´ян,

блакитно - синій, під´їжджати, молодістю, південно- західний, тижневий, опеньок, військовозобов´язаний, Лук´ян, воєнно- історичний.

ІІІ. Відтворення теоретичних відомостей, застосування яких потрібне на уроці.

Бесіда :

  • Що означає дієслово?

  • Який вид мають дієслова?

  • Які ви знаєте часи дієслів?

  • Які способи дієслів ви знаєте?

Розподільний диктант: записати дієслова у три колонки. Підкреслити другу літеру кожного слова, прочитати фразеологізм і пояснити його значення.

Звалили, спитав би, спиши,читали,горював би, винеси, злетів, вступи, звив би,нанесіть,залякують, носили б, змету, здали б, бинтувати, знайдіть, пішла б, коси. ( « Вилами по воді писано»)

ІV. Сприймання і засвоєння учнями навчального матеріалу.

На дошці:

Наказовий спосіб:

однина множина

ІІ особа-ти лети І особа - ми летімо

ІІ особа – ви летіть
І особа однини – частки хай скажу

ІІІ особа однини – хай, хай скаже

ІІІ особа множини - нехай нехай скажуть

Умовний спосіб

частки б,би

летів би, летіла б, летіло б , летіли б

  • Опрацювання матеріалу за підручником ( стор. 109-115).

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

  • Записати речення, підкреслити дієслова наказового способу, визначити особу, число.

  1. Більше думаймо, а тоді вирішуймо.

  2. Нехай же день, безхмарний день, сіяє!

  3. Все непутяще політь, а добрі рослини викохуйте і плекайте квітку святу чистоти.

  4. Нехай цвітуть троянди і жоржини, та мого краю пагорби й долини ти ніжним квітом вічно вповивай.

  • Утворити від дієслів форми наказового способу.

Зразок: встати – встань, встаньмо, встаньте.

Творити, мислити, передати, зняти, слухати, різати.

  • Утворити усі можливі форми умовного та наказового способів

(користуючись таблицею).

Міркувати, запропонувати, любити, бігти.

  • Робота за підручником:

- вправа 179, стор.111.

  • Подані дієслова поставити у формі наказового способу та скласти з ними речення – заклики на тему «Рідне слово».

Берегти, порадити, перевіряти,любити,

  • Лінгвістична гра. За допомогою цифр (номер літери в алфавіті) утворити дієслова наказового способу.

  • 12, 6, 12,23, 31- ідіть;

  • 21,33,23, 24, 14,23, 7 - рятуйте;

  • 20,21,1,27, 32,14, 23,7- працюйте;

  • 26, 1, 14; 10,1, 22, 3, 19, 32,8 – хай засвоює.

VІ. Підсумок уроку.

  • Які способи дієслів ми опрацювали на уроці?

  • За допомогою яких часток творяться умовний та наказовий способи?

  • Якому способові властиві не всі особові форми?

VІІ. Оцінювання роботи учнів на уроці.

VІІІ. Домашнє завдання:

  • Опрацювати матеріал за підручником (стор. 109-115).

  • Виписати з художньої літератури чотири речення з дієсловами наказового та умовного способів.