Головна сторінка

Мій день народження



Скачати 37.62 Kb.
НазваМій день народження
Дата конвертації20.03.2016
Розмір37.62 Kb.
ТипУрок





Урок у 2-му класі за підручником А. Несвіт «English”

Тема «Мій день народження»

Вчитель: Халаменда О.О.



2014

Тема: Я люблю свята

Підтема: Мій день народження.

Мета: повторити ЛО теми, дні тижня, місяці; розширювати кругозір учнів, навчати підписувати вітальну листівку, вітати з днем народження; розвивати пам'ять, увагу, фонетичний слух, логічне мислення; виховувати почуття поваги до своїх однокласників, рідних

Обладнання: картки з картинками до теми «День народження», презентація до гри, комп’ютер, диски з записами пісні “Months” та відео “Seven days in a week”, “Happy birthday”,підручник, зошит на друкованій основі, фігурка хлопчика, або лялька - хлопчик, листівки, роздатковий матеріал до гри.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку

1) Привітання

T: Hello, children. How are you?

P: We’re fine, thank you.

T: Look through the window. What’s the weather like today?

P:

2) Повідомлення теми та мети уроку.

T: Today we’ll start the new theme. It will be very interesting for you. You have to guess the name of our next theme. Let’s play the game “Magic field”.

Учитель читає загадку, а учні мають відгадати слово і вписати першу літеру слова у ряд. Слово, яке отримають і буде назвою нової теми.

H

O

L

I

D

A

Y

S

Слайди для гри. Після кожної відповіді-слайд для перевірки.
Questions

  1. 1. What has got five fingers? ( a hand)

  2. It has got eight legs. (an octopus)

  3. This animal lives in the savanna. It likes meat. (a lion)

  4. All the children like to eat it, especially in summer. It is cold. ( an ice –cream)

  5. This is a pet. It lives in the dog-house. ( a dog)

  6. This is a fruit. It can be green, red and yellow. ( an apple)

  7. This is a toy. You can pull it up and down. (a yo-yo).

  8. The last letter we add to form the plural form.(S)

T: Good for you. So, our new theme is “Holidays”. What holidays do you know?

T: We’ll learn today how to tell when is your birthday, how to ask the date of your friends‘ birthdays, how to congratulate and we’ll write the postcard today.

3) Фонетична зарядка. Введення в іншомовну атмосферу.

T: What is your favourite holiday ? Tell me, please the words, connected with birthday.


T: Good for you. You’re very clever. But children, listen. Can you hear anything? Shhh… Oh, look, we’ve got a guest today.

Учитель показує хлопчика-ляльку, або паперового хлопчика.

T: This boy’s name is Willy. Children, he’s crying . Let’s ask why he’s crying.

P: Why do you cry Willy, why do you cry?

Why Willy, why Willy, why Willy, why?

T: I’m crying because I forgot when my birthday is.

Вчитель говорить замість хлопчика.

T: Children, let’s help him.

II Основна частина уроку

  1. Повторення місяців.

Pair-work (гра «Хто перший»)

T: First we ‘ll revise the months of the year. Pupils, I’ll give you the pieces of words and you have to put them together. You‘ll get the names of some months. Work in pairs. You can start.

T: Good for you. Let’s sing the song. Song “Month”

January, February, March and April

January, February, March and April

January, February, March and April

Twelve months in a year.
May, June, July and August and September

May, June, July and August and September

May, June, July and August and September

Twelve months in a year.
October, November and December

October, November and December

October, November and December

Twelve months in a year. (“Family and friends 3”)

  1. Говоріння

T: Open your books on p.106. Look at ex. 1. You have to ask and say when children’s birthdays are.

Ex. A: When is Jane’s birthday?

B: It’s in March.

T: Ex. 2 p. 104. Work in pairs. Ask each other.

When is your birthday?

It’s in….

  1. Фізична зарядка (повторення днів тижня)

T: Ex. 3. P. 104. Listen then repeat.

My best day

Seven days in a week

Sunday, Monday, Tuesday,

Wednesday, Thursday, Friday,

Saturday

Seven days

For work and play and rest

But the day which is the best

Is my BIRTHDAY!

I wait a year for it!

Вчитель пояснює невідомі слова перед тим як розпочати читати вірш. Після прослуханого учні повторюють за вчителем, а потім виконують з рухами.

  1. Аудіювання.

1) Pre – listening activity

T: Look at ex.4 p. 105. What can you see on the picture? Have they got any holiday? Are they brother and sister or friends? Let’s listen to the text and see.

New vocabulary: You are welcome. – Нема за що. / Будь-ласка.

2) Listening.

3) Post listening activity.

T: So, what was the holiday?

Who has a birthday?

Are Nick and Norma friends?

What was the present?

  1. Читання

T: Let’s read the text.

Ex. 5 p. 105. Choose and say. Read ex.7 p.105.

  1. Фізична зарядка.

Song “Days of the week”

  1. Письмо

T: Pupils, listen. We forgot about our Willy. Willy, so when is your birthday? Today? Oh, we don’t have any present for you. But I know what to do. Let’s write a postcard for him. He’ll be happy.




Dear………………………………….

You are………ten………today!

H…………… B……………………!

Love from

…………………………………………


8)Говоріння

T: Look at ex.8 p.104. Talk not to Jane but to our Willy. Put him some questions about his birthday.

9)Song “Happy Birthday”

T: Show your cards to Willy and let’s sing him the birthday song. “Happy birthday song”

III Заключна частина уроку

1) Домашнє завдання

T: Your home task will be:

ex. 1, 3 p. 70 WB

* to write your own greeting card to your friend.

2) Підсумки та оцінювання

T: Pupils, you worked very hard today. Did you like the lesson? We know how to greet with birthday, we can write the greeting card now. We revised the days of the week and months. Our Willy is happy now. It’s a pity, but our lesson is over.

T: Good-bye, pupils.

P: Good bye, teacher.