Головна сторінка

Новини



Скачати 177.64 Kb.
НазваНовини
Дата конвертації22.03.2016
Розмір177.64 Kb.
ТипДокументи



НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 03.07.2006р.)



*****
30 червня 2006 року відбулося засідання Ради УАІБ. На засіданні Ради розглянуто питання про видачу подання на отримання ліцензій компаніям по управлінню активами ЗАТ «КУА «ЕФЕКТ» (м.Київ), ТОВ «КУА «ЛЕНД ЕССЕТ МЕНЕДЖМЕНТ» (м.Київ), ТОВ «КУА «Експерт Ессет Менеджмент», ТОВ «КУА «ОЛІМПІЯ ГРУП» (м.Київ), ТОВ «КУА «АКТИВ» (м.Львів).

При цьому Рада УАІБ відмовила в поданні на отримання ліцензії двом компаніям КУА «Експерт Ессет Менеджмент» та ТОВ КУА «ОЛІМПІЯ ГРУП» внаслідок недотримання ними умов регламенту вступу нових членів до УАІБ.
Крім того на Раді УАІБ прийнято до Асоціації новий член ТОВ «Адміністратор пенсійного фонду «Максстимул» (м. Київ) та розширені повноваження ТОВ КУА «Фінінвест груп» (м.Донецьк) в частині допуску компанії на здійснення діяльності з управління активами інституційних інвесторів.

Рада УАІБ розглянула пропозицію з якої звернулися ряд компаній західного регіону про створення регіонального представництва УАІБ Західного регіону у м.Львів на базі ВАТ «КУА «Росан капітал». Зазначене представництво об‘єднує компанії з управління активами ЗАТ «Карпати інвест», ТОВ «КУА «Оптіма капітал», ТОВ «КУА «Портфельні інвестиції», КУА ЗАТ «Галицькі інвестиції», ВАТ «КУА «Росан капітал», КУА «Західна інвестиційна група», ВАТ «КУА «Прикарпатська інвестиційна компанія Прінком». Директором представництва УАІБ в Західному регіоні на громадських засадах призначено Гурського Анатолія Миколайовича, який працює головою наглядової ради ВАТ «КУА «Росан капітал» та директором ТОВ «КУА «Актив».

На Засіданні Ради також був схвалений проект договору про взаємодію та інформаційний обмін між УАІБ та інформаційним агентством Інтерфакс Україна.
Обговорено питання участі ринку спільного інвестування та недержавних пенсійних фондів у Альманаху ринку фінансових послуг. Інформацію про умови участі в Альманаху розміщена на сайті УАІБ.

Обговорено питання посилення взаємодії УАІБ з Українським товариством оцінювачів, яке спрямоване на покращення оцінки активів інститутів спільного інвестування, дано доручення Дирекції УАІБ розробити проект договору про взаємодію з Українським товариством оцінювачів.

Рада УАІБ схвалили проекти листів звернень до профільних комітетів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Секретаріату Президента України з питань активізації спільного інвестування, покращення взаємодії державних органів влади та громадських об‘єднань ринку в цих питаннях.

З матеріалами рішень Ради Асоціації можна ознайомитися в її дирекції.
*****
До уваги членів УАІБ! 30 червня 2006 року Рада УАІБ прийняла постанову про участь Асоціації та її членів у щорічному виданні «Альманах ринку фінансових послуг», яким рекомендувала членам Асоціації ознайомитися з умовами участі у зазначеному виданні та його використання з метою більш широкого розповсюдження інформації про діяльність компаній з управлінням активами та ринку спільного інвестування.
Вартість участі компаній в Альманаху складає 3000 гривень і дає можливість розміщення інформації про компанію на двох сторінках формату А4 на українській та англійській мовах. Тираж Альманаху складає 7500 екземплярів.

Зазначений збірник планується до випуску у серпні 2006 року на українській та англійській мовах та розповсюджується, як серед учасників інвестиційних процесів в Україні, так і органів влади та громадських організацій. Якщо вас зацікавили ці пропозиції звертайтеся за телефонами: (044) 238-68-38, 234-25-55 (Захаревич Наталія Олександрівна).

*****
Важливим чинником розвитку НПФ є якісне та професійне розкриття інформації про їхню діяльність

29 червня 2006 року відбулося засідання Круглого столу “Оцінка діяльності недержавних пенсійних фондів: проблеми та завдання”, організованого Українським інститутом фондового ринку за участю Української асоціації інвестиційного бізнесу. На засіданні Круглого столу були присутні: автори Закону України “Про недержавне пенсійне забезпечення”, представники Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства праці та соціальної політики України, Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Мінекономіки, представники компаній по управлінню активами.

На Круглому столі Дирекція УАІБ презентувала матеріали дослідження проведеного спільного з центром Разумкова щодо участі населення в ІСІ та НПФ, а також динаміку розвитку НПФ.

Як зазначив на засіданні «круглого столу» генеральний директор УАІБ Євген Григоренко, за останні півтора-два роки була створена необхідна інфраструктура для роботи недержавних пенсійних фондів. Кількість НПФ та КУА, які сьогодні працюють на ринку, а також професійний рівень їхніх фахівців дозволяє вирішувати питання розвитку системи НПЗ. Через кілька років Державний бюджет України вже не зможе фінансово підтримувати солідарну пенсійну систему. Виходом з такої ситуації є розвиток системи НПЗ та запровадження накопичувальної пенсійної системи. При цьому якщо строк запровадження останньої постійно відкладатиметься здійснення цього процесу буде дедалі складнішим. Наприклад, в Росії та Казахстані накопичувальні системи вже давно запроваджені і на практиці доводять свою ефективність. Однією з поточних проблем вітчизняних НПФ є поки що низький рівень диверсифікації активів. Переважна частка пенсійних накопичень знаходиться на банківських депозитах. Крім того, низькою залишається довіра населення до цих інститутів, що вимагає проведення широкої роз’яснювальної роботи та демонстрації позитивних прикладів діяльності НПФ. Важливим чинником є якісне та професійне розкриття інформації про роботу недержавних пенсійних фондів. Необхідно демонструвати захищеність, збереження та примноження пенсійних ресурсів. У даному зв’язку було б доцільно, щоб Держфінпослуг щоквартально оприлюднювала інформацію про діяльність НПФ. Чим більше буде доступної для населення інформації щодо функціонування системи НПЗ тим швидше воно повірить у ці інститути.

Директор УІРФР Дмитро Леонов зауважив, що згідно із прикінцевими положеннями Закону «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» однією з умов запровадження накопичувальної пенсійної системи є набуття досвіду роботи системи недержавного пенсійного забезпечення. У квітні поточного року виповнився лише рік з того моменту, як недержавні пенсійні фонди почали збирати перші пенсійні внески. Сьогодні відбувається динамічний розвиток НПФ, що мають стати підґрунтям здійснення пенсійної реформи в цілому. Вже розпочався процес розкриття інформації про діяльність недержавних пенсійних фондів в ЗМІ. Переважно це кількісні показники. Проте, оцінка діяльності пенсійних фондів не завжди базується на об’єктивній інформації, що може негативно вплинути на розвиток НПЗ. Враховуючи це, важливою є наявність показників, які будуть об’єктивно оцінювати якість та ефективність функціонування недержавних пенсійних фондів. Основними показниками діяльності недержавних пенсійних фондів, на думку віце-президента КУА ВАТ «КІНТО» Анатолія Федоренка, є надійність, стабільність та прибутковість. Проте зараз немає єдиного показника, який би показував прибутковість НПФ. Оцінка системи недержавного пенсійного забезпечення має базуватися на певних принципах. Серед них: адекватність та обґрунтованість показників діяльності НПФ; достовірність (наявність у НПФ набору первинної документації); однотипність методики обчислення показників діяльності НПФ. Одним з основних параметрів діяльності НПФ має бути оцінка чистої вартості пенсійних активів. Особливої ваги цей показник набуде із запровадженням накопичувальної пенсійної системи. Враховуючи це вже зараз необхідно відпрацювати підходи щодо його обчислення у практичній діяльності недержавних пенсійних фондів. Ще одним важливим параметром є оцінка чистої вартості одиниці пенсійних внесків. Крім того, необхідно визначити критерії оцінки ефективності діяльності НПФ та ефективності інвестування активів НПФ, а також принципи розподілу функцій між декількома КУА у разі, якщо вони управляють активами одного пенсійного фонду. Запровадження перелічених механізмів має бути підпорядковане основному завданню – мінімізації зловживань у системі недержавного пенсійного забезпечення та їх попередженню. На думку заступника завідувача науковим відділом УІРФР Наталії Ковальової, метою оцінки діяльності НПФ є надання можливості його клієнтам та потенційним вкладникам переконатися у ефективності та дієздатності цих інститутів. Сьогодні спостерігається низький рівень інформованості щодо діяльності пенсійних фондів серед їх основних потенційних вкладників – роботодавців та населення. Інформація про НПФ також важлива й для учасників ринку, які на її основі зможуть роботи порівняльний аналіз діяльності різних фінансових установ. Ще одним користувачем даної інформації є регулятор ринку, який, отримуючи відповідні дані, зможе застосовувати превентивні методи регулювання. І, нарешті, інформація про діяльність недержавних пенсійних фондів потрібна для оцінки можливості запровадження накопичувальної пенсійної системи. При цьому необхідно відпрацювати критерії, на основі яких здійснюватиметься відбір КУА, що управлятимуть активами накопичувального пенсійного фонду.

Як відмітив член Держфінпослуг, директор департаменту нагляду за недержавними пенсійними фондами Андрій Рибальченко, одним з основних чинників ефективного функціонування системи НПЗ є відпрацювання критеріїв оцінки їхньої роботи. На основі теоретичних даних про діяльність НПФ Комісія розробила проект документу щодо визначення цих критеріїв, який поки що планується використовувати для внутрішнього користування регулятора. Треба, щоб ці критерії були випробувані на практиці. При цьому оцінка діяльності НПФ, насамперед, важлива для пересічних громадян, які мають усвідомлювати в які установи вони вкладають свої кошти. Сьогодні Держфінпослуг у відповідності із чинним законодавством може оприлюднювати лише річні показники діяльності НПФ. Однак, Комісія звернулася до всіх суб’єктів недержавного пенсійного забезпечення з проханням дозволити їй оприлюднювати й квартальну інформацію. На думку заступника міністра праці та соціальної політики Олени Гарячої, система НПЗ дозволяє диференціювати пенсії в залежності від рівня доходу громадян та їхньої участі у недержавному пенсійному забезпеченні. При цьому важливим чинником розвитку пенсійної реформи є запровадження другого рівні пенсійної системи. Мінпраці оприлюднило на своєму офіційному сайті проект закону «Про запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування», який передбачає запровадження перерахування частини страхових внесків до Накопичувального фонду починаючи з 1 січня 2009 року. Однією з основних передумов цього процесу є ефективний розвиток системи недержавного пенсійного забезпечення. Перспективним завданням є запровадження професійної пенсійної системи. Найближчим часом Мінпраці планує оприлюднити відповідний законопроект, який регламентує механізми даного процесу.

*****

Щотижнева аналітика діяльності відкритих ІСІ в Україні

22.06.2006 –28.06.2006р.

Показник

Відкритий диверсифікований пайовий інвестиційний фонд "Класичний"

Відкритий диверсифікований пайовий інвестиційний фонд "Преміум - фонд збалансований"

Відкритий диверсифікований пайовий інвестиційний фонд "Парекс фонд Українських Облігацій"

Відкритий диверсифікований пайовий інвестиційний фонд “Парекс Український Збалансований фонд"

Компанія з управління активами (КУА)

ВАТ “Кінто”

ТОВ “Управляюча компанія “Сократ”

ТОВ КУА АПФ "Парекс Ассет Менеджмент Україна"

Дата реєстрації

11.05.2004

20.05.2005

13.06.2005

13.06.2005

Дата досягнення нормативів

14.07.2004

13.10.2005

06.12.2005

17.01.2006

Номінальна вартість ІС, грн

100

1000

10

10

Вартість чистих активів

31 290 398,06

2 280 110,00

5 288 655,21

7 796 197,24

Кількість розміщених ІС, шт

120371

1850

485643

720536

Вартість чистих активів на один ІС, грн

259,95

1232,49

10,89

10,82

Приріст вартості чистих активів на один ІС за останній тиждень

0,80%

0,18%

0,65%

0,46%

Темп приросту вартості чистих активів на один ІС з початку заснування фонду

159,95%

23,25%

8,90%

8,20%

Доходність вкладень в фонд з дати досягнення нормативів, % річних

Прості %

81,77%

32,89%

15,92%

18,48%

Складні %

48,87%

29,58%

15,26%

17,76%


Динаміка індексу зростання доходності фондів з 22.06.2006 – 28.06.2006р.

Парекс Український Збалансований фонд

Парекс фонд Українських ОблIгацIй

Класичний

ПремIум - фонд збалансований

Індекс ПФТС

1,0046

1,0065

1,0080

1,0018

1,0085

Доходність вкладень у відкриті фонди, банківські депозити та дорогоцінні метали з 29.05.06 по 28.06.2006р, %




Доходність вкладень в відкриті фонди, банківські депозити та дорогоцінні метали з 01.01.06 по 01.06.2006р, % річних


*****

Агентство Fitch запровадило національну рейтингову шкалу в Україні

Минулого тижня Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings оголосило про введення національної шкали рейтингів в Україні, повідомляє агентство УФС. Національний рейтинг AA+(ukr) прогноз «стабільний», присвоєний Україні, буде відігравати роль орієнтира для оцінки інших українських емітентів та емісій. Національні рейтинги присвоюються аналітичною командою московського офісу агентства за підтримки з боку аналітиків міжнародних офісів Fitch. Рішення Fitch про введення в Україні національної рейтингової шкали обумовлено високими темпами зростання внутрішнього ринку корпоративних облігацій та попитом на даний рейтинговий продукт із боку емітентів і інвесторів, який викликаний цим зростанням. При цьому агентство Fitch націлене на надання високоякісних, незалежних думок та кредитного аналізу для інвесторів і емітентів на українських ринках капіталу.

*****

Розпочала роботу Консультаційно-експертна рада ДКЦПФР в оновленому складі

Минулого тижня відбулося перше засідання Консультаційно-експертної ради ДКЦПФР в оновленому складі. За повідомленням голови КЕР Миколи Бурмаки з врахуванням необхідності підвищення ефективності роботи Консультаційно-експертної ради Комісія вирішила оновити її склад. Відтепер до Ради входитимуть менш заангажовані фахівці фондового ринку. Такий підхід має дозволити уникнути лобіювання інтересів тих чи інших учасників ринку цінних паперів. Основним завданням КЕР має бути надання фахових та професійних рекомендацій ДКЦПФР. З метою визначення пріоритетних напрямів діяльності КЕР найближчим часом членам Ради буде надано план роботи Комісії на поточний рік, а також проведене спільне засідання керівництва ДКЦПФР з членами КЕР. На переконання нового співголови КЕР Олега Мозгового, сьогодні необхідно значно підвищити ефективність роботи КЕР. В минулому Комісія не завжди отримувала очікувані результати від роботи Ради. Треба налагодити реальну співпрацю між ДКЦПФР та КЕР, відпрацювати відповідні технологічні процедури. З іншого боку, доцільно визначити схеми взаємодії КЕР з учасниками ринку й, насамперед, із саморегулівними організаціями. Член КЕР Анатолій Головко вважає за необхідне відпрацювати процедуру винесення проектів документів ДКЦПФР на розгляд Ради, а також підвищити значення останньої. Сьогодні КЕР можна вважати своєрідним науковим відділом Комісії. Одним з першочергових завдань Ради має стати розгляд документів, які розробляються ДКЦПФР на виконання нового закону «Про цінні папери та фондовий ринок».

*****

ДКЦПФР вирішила не припиняти емісійну діяльність на період розробки та прийняття нових нормативних документів на виконання закону «Про цінні папери та фондовий ринок»

На червневому засіданні КЕР ДКЦПФР розглядалися проект змін до Положення про порядок випуску облігацій підприємств, проект Положення про порядок збільшення (зменшення) розміру статутного капіталу акціонерного товариства та проект Положення про порядок реєстрації випуску акцій під час створення акціонерних товариств. За словами директора департаменту корпоративних відносин ДКЦПФР Олексія Петрашка, новим законом «Про цінні папери та фондовий ринок» передбачений цілий ряд новацій у сфері емісійної діяльності. Враховуючи це ДКЦПФР розробила проекти нормативних документів щодо порядку випуску облігацій, збільшення (зменшення) статутного капіталу АТ, порядку реєстрації випуску акцій, які схвалені Комісією у першому читанні та оприлюднені на її офіційному сайті. При цьому на поточному етапі до остаточного прийняття цих документів ДКЦПФР вирішила не призупиняти емісійну діяльність на фондовому ринку. Під час обговорення цих документів члени КЕР зауважили на необхідності приділення особливої уваги питанням приватного розміщення облігацій, поділу облігацій на забезпечені та незабезпечені, механізму забезпечення облігацій, випуску цільових облігацій. Також були висловлені певні технічні зауваження до процедур зменшення та збільшення статутного капіталу АТ та реєстрації випуску акцій. В результаті, було вирішено доручити відповідному департаменту Комісії доопрацювати зазначені документи разом з членами КЕР, які мають до них свої зауваження, й після цього направити їх на розгляд ДКЦПФР.

*****

У травні середня зарплата в Україні збільшилася на 1,9% до 1 002,88 грн.

Згідно з інформацією Державного комітету статистики у травні середня заробітна плата в Україні збільшилася на 1,9% у порівнянні із квітнем до 1 002,88 грн. на місяць. За регіональним розподілом найвищий рівень зарплат зареєстрований у Києві, де середня зарплата склала 1 646,19 грн., зменшившись на 2,4% у порівнянні із квітнем. Найнижчий рівень зафіксований у Тернопільській області, де середня зарплата склала 703,56 грн. на місяць, збільшившись на 3,1% у порівнянні із квітнем. Серед галузей найбільший рівень заробітної плати спостерігався у сфері фінансової діяльності (2 077,18 грн.), а найнижчий – у сільському господарстві (550,79 грн.). У порівнянні із травнем 2005 року середня зарплата в травні 2006 року виросла на 31,2%, або на 238,59 грн., (у квітні вона дорівнювала) 764,29 грн. Слід нагадати, що у квітні середня заробітна плата зменшилася на 0,2% у порівнянні з березнем до 984,29 грн. на місяць.

*****

За останній тиждень Індекс ПФТС знизився на 10,55 пунктів

Індекс та обсяги торгів в ПФТС за 30.06.2006 р.

Обсяг

Індекс ПФТС

Індекс ПФТС-Cbonds

Індекс ПФТС-Cbonds/TR

246 765 090,48

380,24

99,09

128,31


*****

ДПАУ намагається запровадити непрямі методи оподатковування

За словами голови ДПАУ Олександра Кірєєва, його відомство вже в третій раз буде вносити пропозицію щодо введення непрямих методів оподатковування на розгляд Кабінету Міністрів, повідомляє ЛігаБізнесІнформ. Хоча ДПАУ в цьому питанні й підтримує Міністерство фінансів, одержати підтримку всього Кабміну перших два рази не вдавалося. Також він відзначив, що нічого страшного в непрямих методах немає. Якщо доходи не відповідають податкам, тоді податки розраховуватимуться по видатках. Сьогодні ці методи розроблені як для юридичних, так і для фізичних осіб. До речі, аналогічні механізми, наприклад, застосовуються США. Запровадження даних нововведень в Україні стане можливим лише після того, як Кабмін направить їх на розгляд та затвердження Верховної Ради. Також пан Кірєєв повідомив, що ДПАУ змінює концепцію власної модернізації. Гроші, які виділив Світовий банк на модернізацію ДПАУ, направлялися в основному на консультаційну допомогу закордонних консультантів. Однак, цей проект переглянутий і зараз модернізація податкової адміністрації буде проходити більш ефективно. Крім того, Олександр Кірєєв підкреслив, що як податківці, так і платники зараз мають потребу в Податковому Кодексі, який ще не прийнятий. Він упевнений, що велику увагу потрібно приділити впорядкуванню податкового законодавства. До жовтня поточного року повинні пройти публічні слухання по Податковому Кодексу України.

*****

ФСФР Росії вдосконалює систему розкриття інформації

Федеральна служба з фінансових ринків Російської Федерації має на меті вдосконалити систему розкриття інформації, повідомляє сайт «Национальной лиги управляющих» (Росія). У ФСФР, зокрема, вважають, що одночасно зі збільшенням кількості уповноважених агентств по розкриттю інформації про емітента розкриття повинне також здійснюватися й через сайт Служби. З метою підвищення ефективності розкриття інформації емітентами ФСФР планує збільшити кількість уповноважених агентств, сформулювавши чіткі вимоги до них. При цьому повідомлення про суттєві події емітентів повинні дублюватися на сайті ФСФР. У ФСФР зазначають, якщо компанія співробітничає з тим або іншим агентством, вона буде користуватися і його послугами. Якщо ж вона ні з ким не співробітничає, у неї повинна бути можливість одержати інформацію. Керівництво ФСФР зазначає, що процес розкриття інформації емітентами повинен відбуватися за наступною схемою: емітент направляє інформацію в уповноважені агентства, агентства обробляють цю інформацію й перевіряють на наявність помилок і розкривають за допомогою своїх ресурсів. Слід зазначити, що раніше ФСФР повідомила про те, що вона має намір розширити список уповноважених агентств по розкриттю інформації з двох до шести-восьми й одночасно скоротити перелік інформації, що є обов’язковою для розкриття. Відбір агентств передбачається провести восени поточного року.

*****

2006 рік може стати рекордним за показником злиттів та поглинань у світі

Поточний рік може стати рекордним за показником злиттів та поглинань у світі, повідомляє сайт Російського інституту директорів. Особливою активністю у цій сфері відрізняються європейські компанії, що роблять покупки й на своєму ринку, і за рубежем. Міжнародні експерти зазначають, що цього року компанії всього світу можуть оголосити про угоди щодо злиття і поглинання на загальну суму $3,5 трлн. Такої активності цей ринок не бачив за всю свою історію. На цей час найбільш великими угодами у поточному році є злиття Arcelor і Mittal Steel ($33 млрд.), виробників нікелю Phelps Dodge з Inco і Falconbridge ($40 млрд.), Johnson & Johnson і споживчого підрозділу Pfizer ($16 млрд.).

Цьогорічний бум, так само як і у 80-і та 90-і роки, викликаний дешевими кредитами, новими технологіями й змінами конкурентного середовища. Однак, з тих пір компанії навчилися не переплачувати за акції компанії, що поглинається. У середньому премія становить 20% - це найнижчий рівень за останні 10 років. Свою лепту в розвиток ажіотажу внесли й антимонопольні відомства, що пом’якшили вимоги регулювання. Наприклад, Міністерство юстиції США не стало перешкоджати покупці найбільшим у світі виробником побутової техніки Whirlpool свого конкурента Maytag за $1,7 млрд. Ріст цін на сировину також розігріває ринок злиттів і поглинань. Але щоб заробити на цьому зростанні, бізнес повинен укрупнюватися. Експерти зазначають, що під час останнього буму на злиття в 90-і роки фондовий ринок платив за зростання - компанії купували можливості для зростання й були змушені залишати зону комфорту. Тепер же вони повідомляють про горизонтальні поглинання, економія на витратах від яких набагато більше премії, заплаченої при покупці. Такою угодою була найбільша покупка цього року – телекомунікаційною компанією AT&T конкурента BellSouth за $67 млрд.

Варто зазначити, що особливо багато угод відбувається в Європі. Так, в I кварталі 2006 року на Європу припадала третина оголошених угод і ще про 26% оголосили європейські компанії, що купують закордонний бізнес. А от частка США склала всього 19%. Це пояснюється ідеальними умовами для злиттів та поглинань, які спостерігалися на початку року. На намір компаній не вплинула навіть травнева корекція ринку. Як наслідок, дані угоди були зафіксовані практично у всіх секторах економіки. Втім, зростання процентної ставки може остудити цей ринок. В I кварталі фонди прямих інвестицій у середньому могли зайняти суми, які у п’ять разів перевищують їхній прогноз по EBITDA, що, що за даними S&P, на 20% більше ніж в 2000 році. Але якщо позиковий капітал стане дорожче, навряд чи фондам удасться зберегти такий темп.



Складено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією