Головна сторінка

Виконання плану роботи та бюджету уаіб за 4 квартал 2006 року



Скачати 243.92 Kb.
НазваВиконання плану роботи та бюджету уаіб за 4 квартал 2006 року
Дата конвертації22.03.2016
Розмір243.92 Kb.
ТипВиконання плану



НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 09.01.2007 р.)



Основні заходи УАІБ в січні-лютому

11 січня 2007 року о 15.00 в УАІБ відбудеться засідання робочої групи з обговорення проекту „Положення про порядок визначення вартості чистих активів інститутів спільного інвестування (пайових та корпоративних інвестиційних фондів)”.

19 січня 2007 року відбудеться чергове засідання Ради УАІБ, на якому буде розглянуто звіт про виконання плану роботи та бюджету УАІБ за 4 квартал 2006 року, план та бюджет на 1-й квартал 2007. На засіданні будуть розглянуті питання про вступ до УАІБ та видачу Подання на отримання ліцензії новим компаніям з управління активами, а також визначено місце та дату проведення Звітно-виборних зборів Української асоціації інвестиційного бізнесу.

16 лютого 2007 року відбудеться науково-практична конференція УАІБ „Досвід та проблеми спільного інвестування в Україні”, з програмою якої можна ознайомитися на сайті УАІБ.

*****

Місячний огляд діяльності відкритих ІСІ в Україні

Грудень 2006 року

Таблиця 1

Відкриті інвестиційні фонди станом на 01.01.2007р.

Показник

Інвестиційний фонд "Класичний"

Інвестиційний фонд "Преміум - фонд збалансований"

Інвестиційний фонд "Парекс фонд Українських Облігацій"

Інвестиційний фонд “Парекс Український Збалансований фонд"

Інвестиційний фонд"Альтус-збалансований"

Компанія з управління активами (КУА)

ВАТ “Кінто”

ТОВ “Управляюча компанія “Сократ”

ТОВ КУА АПФ "Парекс Ассет Менеджмент Україна"

ТОВ КУА "Альтус ессетс актівітіс"

Дата реєстрації фонду

11.05.2004

20.05.2005

13.06.2005

13.06.2005

21.04.2006

Дата досягнення нормативів

14.07.2004

13.10.2005

06.12.2005

15.01.2006

22.10.2006

Номінальна вартість інвестиційних сертифікатів (ІС), грн

100

1000

10

10

1000

Вартість чистих активів на один ІС (грн.)

296,06

1436,14

12,34

12,72

1 159,16

Темп приросту вартості чистих активів на один ІС за місяць, %

9,762%

8,987%

3,785%

5,560%

11,075%

Доходність вкладень в фонд з початку року, %

27,464%

28,851%

21,218%

27,200%

н.д.

Доходність з дати розміщення сертифікатів по ціні чистих активів (середня), % річних

79,33%

32,07%

21,61%

26,07%

66,51%

н.д. – нещодавно створений, немає даних для розрахунку

Останній місяць 2006 року був одним з найкращих для вітчизняного фондового ринку. Так, індекс ПФТС, який виступає індикатором фондового ринку, в грудні виріс на 11,31%. Вищі показники в 2006 році індекс ПФТС мав лише в лютому, коли індекс зріс на 20%. Активність фондового ринку позитивно вплинула на діяльність ринку відкритих ІСІ, що проявилось як в кількісних , так і в якісних показниках.

Таблиця 2.

Стан та динаміка розвитку відкритих ІСІ за грудень 2006 року




“Парекс Український Збалансований фонд"

"Парекс фонд Українських Облігацій"

фонд "Класичний"

"Преміум - фонд збалансований"

фонд"Альтус-збалансований"




Вартість чистих активів




На початок місяця, грн

8 650 852,49

5 910 566,10

36 637 597,04

2 566 918,56

1 367 085,93

На кінець місяця, грн

10 896 536,89

6 165 625,58

40 080 548,09

3 007 277,16

1 761 926,79

приріст, грн

2 245 684,40

255 059,48

3 442 951,05

440 358,60

394 840,86

темп зростання ВЧА

1,260

1,043

1,094

1,172

1,289




Кількість розміщених ІС




На початок місяця, шт

717 789

496 845

135 830

1 948

1 310

На кінець місяця, шт

856 955

499 608

135 380

2 094

1 520

приріст, шт

139 166

2 763

-450

146

210

темп зростання кількості ІС

1,1939

1,0056

0,9967

1,0749

1,1603




Вартість чистих активів на один ІС




На початок місяця, грн

12,05

11,89

269,73

1317,72

1043,58

На кінець місяця, грн

12,72

12,34

296,06

1436,14

1159,16

приріст, грн

0,67

0,45

26,33

118,42

115,58

приріст ВЧА/ІС

5,56%

3,78%

9,76%

8,99%

11,08%

По-перше, в грудні відкриті фонди показали найбільший приріст чистих активів в порівнянні з іншими місяцями 2006 року. Цей приріст склав 6,8 млн. грн., досягнувши 62 млн.грн. Як видно з рис. 1, лідерами за приростом виявились найбільші за сумою активів відкриті фонди – це фонд “Класичний” (приріст склав 3,4 млн.грн.) та фонд “Парекс Український Збалансований фонд" (приріст склав 2,3 млн.грн.). Але, будучи лідером за приростом чистих активів, фонд “Класичний” поступово зменшує лідируючі позиції на ринку. Так, в грудні його присутність на ринку зменшилась на 1,71 процентних пункти, закріпившись на відмітці 64,74% від загальної вартості чистих активів відкритих ІСІ (див. рис. 2). Основним гравцем, хто перехопив частку ринку у фонду “Класичний”, є фонд “Парекс Український Збалансований фонд", питома вага якого на ринку зросла на 1,91 процентних пункти, досягнувши 17,6% в структурі ринку.



Рис. 1. Динаміка приросту вартості чистих активів та темпи зростання вартості чистих активів вітчизняних відкритих ІСІ за грудень 2006 року.



Рис. 2. Структура вартості чистих активів відкритих ІСІ станом на 01.01.2007 року.

Позитивною тенденцією розвитку ринку відкритих ІСІ є зростання інтересу нових інвесторів до відкритих фондів. Це видно з таблиці 2, де показано, що всі фонди збільшили кількість розміщених інвестиційних сертифікатів, за виключенням фонду “Класичний”, в якого відбувся незначний відтік інвесторів, які можливо вирішили зафіксувати свій прибуток напередодні Новорічних свят.

Зростання в грудні кількісних показників ринку відкритих ІСІ супроводжувалося і покращенням якісних параметрів діяльності відкритих фондів. Доходність фондів в грудні 2006 року була не лише кращою за рівень доходності банківських депозитів (див. рис. 3), а й перевищила доходність дорогоцінних металів (золота). Щодо лідерів, то в грудні найкращі результати доходності показали найстаріший (фонд “Класичний” – 9,76%) та наймолодший (фонд "Альтус-збалансований" – 11,08%) фонди.



Рис. 3. Доходність вкладень в відкриті фонди, банківські депозити та дорогоцінні метали з 01.12.06 по 01.01.2007р, %

В цілому, підсумовуючи діяльність відкритих інвестиційних фондів у грудні 2006 року, зазначимо, що результати діяльності даного сегменту ринку спільного інвестування вкотре переконують, що вкладення в інститути спільного інвестування – це не непогана альтернатива інвестування заощаджень населення України, ефективність якої сьогодні проявляється не лише на тривалому проміжку часу (див. табл. 3), але і в короткостроковому періоді.

Таблиця 3

Доходність вкладень у відкриті фонди, банківські депозити та дорогоцінні метали з 01.01.06 по 01.01.2007р. з урахуванням оподаткування та впливу інфляції.

Доходність фондів

Доходність банківських депозитів

Доходність вкладень в дорогоцінні метали

"Парекс Збалансований фонд"

"Парекс фонд Українських ОблIгацIй"

"Класичний"

"ПремIум - фонд збалансований"

грн

дол

євро

офіційний курс золота

27,20%

21,22%

27,46%

28,85%

15,00%

10,32%

8,82%

22,96%

з урахуванням оподаткування

23,66%

18,46%

23,89%

25,10%

15,00%

10,32%

8,82%

19,97%

з урахуванням інфляції (11,6% за 2006 рік)

10,81%

6,15%

11,02%

12,10%

3,05%

-1,14%

-2,49%

7,50%

Однією з суттєвих перешкод, які стоїть на шляху до активізації участі населення у відкритих фондах, залишається складність процедури входження та виходу інвесторів з інвестиційних фондів в порівнянні з деякими напрямками інвестування, зокрема банківськими депозитами. Але і в цьому напрямку є певні позитивні зрушення. Так, учасники ринку спільного інвестування намагаються співпрацювати з банківськими установами, що розширює територіальну присутність ІСІ та зменшує витрати інвестора, який в банку отримує весь комплекс послуг для купівлі-продажу інвестиційних сертифікатів. Наступним кроком в цьому напрямі є впровадження проекту створення фондових магазинів, що дозволить інвесторам в одному приміщенні придбати продукти різних інвестиційних фондів.

*****

Сфера інвестицій: попередні результати і прогнози

За повідомленням «Дзеркала тижня», у 2006 року чистий приплив прямих іноземних інвестицій (ПІІ) в Україну продовжував зростати, досягнувши на кінець вересня 3,7 млрд. дол., що в 3,5 разу вище показника за такий самий період 2005-го.

Посилаючись на листопадовий звіт Держкомстату, видання констатує, що основними сферами участі іноземного капіталу у 2006 року були: фінансовий сектор (загальна сума інвестицій — 993,9 млн. дол.), промисловість (703,2 млн. дол.), нерухомість (385,3 млн. долл.). В основному, інтерес до України виявляли європейські інвестори (а також «російсько-українсько-кіпрські»): обсяги фінансування з Франції становили 676 млн. дол., із Кіпру — 554,3, Нідерландів — 433,9, Великобританії — 350,3, Австрії — 221,4 і Німеччини — 198,6 млн. дол.

Однак повторити успіх 2005 року, коли загальний обсяг іноземного інвестування досяг безпрецедентних 7,6 млрд. дол., виявилося не під силу. Проте, наголошує «Дзеркало тижня», загальні показники 2006-го, непростого для України року, демонструють несподівано високий ступінь впевненості інвесторів у потенціалі економічного розвитку України. І навіть МВФ змінив у жовтні свій початковий прогноз зростання ВВП на 2006 рік — із 2,5 на 6%.

Відповідно до даних Міністерства економіки, загальний обсяг прямих іноземних інвестицій в Україну за всі роки незалежності до жовтня 2006-го досяг 19,9 млрд. дол. Проте до стабільно високих показників ПІІ в країнах Центральної й Східної Європи нам ще далеко. Досить сказати, що в Польщі, наприклад, із 2000-го по 2004 рік обсяг ПІІ щороку становив у середньому близько 7 млрд. дол. Тоді як в Україні рубіж у 1 млрд. дол. було вперше подолано 2003-го. У свій найуспішніший рік, 2005-й, Україна на ниві ПІІ досягла рівня 7,6 млрд. дол., а Чеська Республіка того ж року перевищила показник у 10 млрд. дол. І якщо прогноз для України (з її 47 млн. населення) на 2006 рік становив 4 млрд. дол., то для Румунії (з 22 млн. населення) — 8,6 млрд. дол., для п’ятимільйонної Словаччини — 3,4 млрд. і для Польщі (38 млн.) — 8,4 млрд. дол. Що стосується Росії, то її показники набагато нижчі за українські: обсяг ПІІ 2005-го — близько 1,5 млрд. дол., прогноз на 2006-й — 2,5 млрд.

Істотно відстаємо ми від більшості європейських країн в іншому аспекті — за обсягом цих самих інвестицій на душу населення. Цей показник характеризує інтенсивність і адекватність обсягів припливу капіталу розмірам країни. Хоча завдяки інвестиційному буму останніх років цей показник у нас до 2005-го, за оцінками ЄБРР, перевищив позначку 340 дол. (для порівняння: ще наприкінці 90-х він не досягав і 100), тут ми позаду Центральної Європи і балтійських країн (у середньому — 2700 дол. на душу населення), Південної й Східної Європи, включаючи Балкани (у середньому — 1134 дол.), а серед країн СНД — попереду Росії (61 дол.), Білорусі (251), Молдови (321) і всіх середньоазіатських «тигрів», крім Казахстану (1568 дол.).

Втім, ситуація незабаром може поліпшитися. Європейська бізнес-асоціація прогнозує в 2007-му стабільний інтерес до Україні, який може залучити в країну ПІІ в обсягах від 4 до 5 млрд. дол. Асоціація, до речі, зазначає, що наявні інвестори більше тривожаться про практичні аспекти ведення бізнесу в Україні, ніж про сам бізнес-клімат.

Для більшості серйозних інвесторів, зазначає видання, побажанням номер один залишається стабільність і передбачуваність регуляторного-правового поля, прозорість виконання законів і незалежність судової системи в країні. У список побажань також входять: розвиток інфраструктури, зокрема телекомунікаційної, зниження рівня корупції й бюрократії.

Зважаючи на неослабний інтерес до України зарубіжних банків, «Дзеркало тижня» прогнозує, що 2007-го фінансовий сектор буде, як і раніше, найпривабливішим для іноземних інвесторів. Багато хто з аналітиків вважає, що вже до 2008 року більш як половина українських банків знайде нових європейських власників. На друге місце з інвестпривабливості, судячи з попередніх оцінок, вийде ринок української нерухомості. Третьою ключовою сферою, яка також цікавить інвесторів, стане роздрібна торгівля.

Міжнародний валютний фонд оцінює перспективи України наступного року в 4,5% зростання ВВП. Інші міжнародні прогнози, включаючи ЄБРР, коливаються від 3 до 6%.

*****

Згідно з даними Економічного прогнозу-2007, розробленого групою експертів (представників Центру ім. Разумкова, МЦПД, CASE Україна, ІК Dragon Capital), у 2007 році основним джерелом зростання ВВП стануть внутрішні та зовнішні інвестиції. Донедавна основними драйверами зростання економіки були внутрішнє споживання та експорт. Нинішнього року аналітики прогнозують кардинальну зміну ситуації. Очікується продовження буму злиттів та поглинань у банківському секторі. Посилення конкуренції серед банків і залучення ними капіталу за кордоном приведуть до здешевлення кредитів і, як наслідок, до зростання інвестицій українських компаній.

Другий чинник зростання інвестицій - залучення компаніями великого капіталу за кордоном через євробонди та синдикати. У перспективі іншим суттєвим джерелом капіталу стане IPO. Підганятимуть інвестиції в енергозбереження підприємствами хімічної та металургійної галузей. Збільшаться також інвестиції фізичних осіб - з’являться нові інвестиційні фонди та брокерські компанії, що разом зі зростанням доходів населення призведе до збільшення обсягу приватних інвестицій.

До інших чинників зростання експерти відносять такі: стабільні ціни на металопродукцію; розширення внутрішнього попиту; державна підтримка промислових галузей і підприємств-експортерів; вступ України до СОТ; спокійний політичний календар на 2007 рік. В свою чергу, негативними чинниками можуть стати: зростання цін енергоносіїв на світових ринках; державне регулювання у ручному режимі; зволікання держави з приватизацією великих активів; Зростання тарифів на комунальні послуги; відсутність у великих іноземних корпорацій інтересу до виробництва в Україні; сповільнення темпів зростання обсягів і продажів промислових компаній, що спеціалізуються на виробництві продукції з високою доданою вартістю (передусім машинобудівних).

*****

У грудні 2006 року інфляція в Україні становила 0,9%, а з початку року - 11,6%

Згідно з даними Державного комітету статистики у грудні 2006 року інфляція в Україні становила 0,9%. При цьому ціни на продовольчі товари у грудні зросли на 0,7%, на непродовольчі товари знизилися на 0,1%, а ціни (тарифи) на послуги зросли на 2,2%. У січні-грудні інфляція в Україні становила 11,6%. За цей час ціни на продовольчі товари підвищилися на 3,5%, на непродовольчі - на 2,5%, на послуги - на 49,4%. Для довідки: у 2005 році в Україні була зафіксована інфляція на рівні 10,3%, а в 2004 – 12,3%, у 2003 – 8,2%.

*****

Динаміка зростання української економіки має бути збережена у 2007 році

Тенденції зростання виробництва та інвестування в основний капітал, що виявилися у листопаді-грудні 2006 року, дають підстави вважати, що всі галузі економіки виходять на стабільну траєкторію зростання, спроектовану для 2007 року. На цьому наголошується у повідомленні прес-служби Міністерства фінансів з посиланням на першого віце-прем’єр-міністра, міністра фінансів України. Як зазначив Микола Азаров, уряд уник бюджетної кризи. Профінансовані абсолютно всі соціальні видатки у повному обсязі. Фінансова система держави знову стає надійним інструментом розвитку. Почала ліквідовуватись диспропорція між мінімальними і максимальними доходами громадян. Уряд встиг створити необхідні запаси енергоносіїв для стабільної роботи народного господарства взимку. Ефективна бюджетна політика і в 2006 році, і на 2007 рік дозволила пом’якшити тарифний шок для українських громадян, економіка, яка заздалегідь отримала певність щодо постачання і ціни на енергоносії, встигла адаптуватися до трикратного підвищення цін. Пік інфляції, пов’язаний з проблемою стрімкого, одномоментного підвищення тарифів, уже пройдено, тому макроекономічні параметри наступного року уже виглядають практично обґрунтованими. Інфляція у 2007 році прогнозується на рівні 7,5%. В Державному бюджеті на 2007 рік вдалося відстояти потужну інноваційно-інвестиційну складову.

За оцінками уряду, середній показник рівня зростання економіки протягом серпня-грудня становив близько 8,3%. У зв’язку з цим темпи зростання ВВП за 2006 рік, згідно попередніх прогнозів, можуть скласти 7%, що майже втричі перевищує показник 2005 року. У Кабінеті Міністрів України вважають, що динаміка зростання буде збережена й у 2007 році. Станом на кінець грудня до загального фонду Державного бюджету України надійшло 98,19 млрд. грн. Планові показники року виконані на 101%. Понад плановий обсяг надійшло 929,3 млн. грн.

В той же час, за повідомленням агентства УНІАН, в Секретаріаті Президента прогнозують інфляцію за підсумками 2006 року на рівні 12%. За словами першого заступника глави Секретаріату Президента Арсенія Яценюка, даний рівень інфляції є загрозливою тенденцією для економічного розвитку і вона може посилитися в 2007 році. Причиною цьому є перегляд урядом рівня цін на газ в 2007 році. На думку пана Яценюка, утримати показники інфляції в нинішньому році на прогнозованому рівні буде дуже непросто. Крім того, він вважає, що у 2007 році великий вплив на стан економіки буде мати попит на українську продукцію на світових ринках. Ще одним фактором економічного розвитку в нинішньому році є розробка та прийняття програми соціально-економічного розвитку України.

*****

Президент України підписав закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення підсудності справ з питань приватизації та з корпоративних спорів»

Глава держави підписав закон № 483-V «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення підсудності справ з питань приватизації та з корпоративних спорів», прийнятий парламентом 15 грудня 2006 року, - повідомляє прес-служба Президента. Законом пропонується віднести справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством та його учасником (засновником, акціонером), у тому числі учасником, який вибув, а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов’язані із створенням, діяльністю, управлінням та припиненням діяльності цього товариства, до підвідомчості господарських судів. Передбачається, що такі справи розглядатимуться господарським судом за місцезнаходженням господарського товариства згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
*****

Глава держави повернув до парламенту закон «Про перелік об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році»

Відповідно до частини другої статті 94 Конституції України Президент повернув зі своїми пропозиціями для повторного розгляду Верховною Радою закон № 425-V «Про перелік об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році», повідомляє прес-служба Глави держави. Однією з причин непідписання цього документа є те, що ним пропонується затвердити перелік об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році, та надається доручення Фонду державного майна України розробити та затвердити поквартальний план приватизації таких об’єктів. У зв’язку з цим у пропозиціях Президента наголошується, що до визначених Конституцією України повноважень Верховної Ради України належить затвердження переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, визначення правових засад вилучення об’єктів права приватної власності, визначення законами правового режиму власності. Водночас Конституцією України визначено, що Верховна Рада України здійснює повноваження, які віднесені до її відання Основним Законом України. Таким чином, прийнявши рішення про затвердження переліку об’єктів права державної власності, що підлягають приватизації у 2007 році, Верховна Рада України вийшла за межі визначених Конституцією України повноважень. Крім того, до проблемних питань Президент відніс положення закону щодо продажу підприємств разом із земельними ділянками, наявність у ньому способу приватизації з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону, який не передбачено чинним законодавством, унеможливлення приватизації в 2007 році інших об’єктів, крім тих, що увійшли до переліку тощо.
*****

Станом на кінець грудня 2006 року від приватизації державного майна надійшло 0,552 млрд. грн. при річному плані 2,1 млрд. грн.

Станом на кінець грудня 2006 року від приватизації державного майна надійшло

552,4 млн. грн. (26,04% планового завдання на рік), від оренди державного майна - 326,5 млн. грн. (116,6%), у вигляді дивідендів на державну частку майна - 477,885 млн. грн. (110,07%), повідомляє прес-служба Фонду державного майна. Крім того, від компанії «Міттал Стіл» було додатково перераховано 400,24 млн. грн. у якості дивідендів на державну частку за володіння пакетом ВАТ «Криворіжсталь» у 2005 році. Всього сума надходжень до Державного бюджету від діяльності Фонду державного майна України за всіма її напрямками у 2006 році склала 1,757 млрд. грн. Як зазначає голова Фонду держмайна державного майна Валентина Семенюк, виконати повністю план з надходжень коштів від приватизації не вдалося через блокування рішеннями судів різних інстанцій конкурсу з продажу ХК «Луганськтепловоз» та зміну державної політики щодо приватизації «Криворізького гірничо-збагачувального комбінату окислених руд», на базі якого згідно з урядовим рішенням буде створено спільне підприємство.
*****
Комітет з питань економічної політики ВР рекомендує парламенту прийняти в цілому доопрацьований проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про господарські товариства» (щодо зниження планки кворуму проведення загальних зборів господарського товариства)

Комітет з питань економічної політики Верховної Ради України рекомендує парламенту прийняти в цілому доопрацьований проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про господарські товариства» (щодо зниження планки кворуму проведення загальних зборів господарського товариства) (реєстраційний №1129), внесений народним депутатом Ю. Воропаєвим, повідомляє Інформаційне управління Верховної Ради. Як відомо, Президент України застосував вето до прийнятого Верховною Радою України 19 жовтня 2006 року закону «Про внесення змін до Закону України «Про господарські товариства» (щодо зниження планки кворуму проведення загальних зборів господарського товариства). Документ передбачав внесення змін до частини восьмої статті 41 та частини першої статті 60 закону «Про господарські товариства», за якими загальні збори акціонерів (учасників товариств з обмеженою відповідальністю) надалі визнаватимуться правомочними (повноважними), якщо в них братимуть участь (будуть присутні) акціонери (учасники, їхні представники), що мають відповідно до статуту товариства більш як 50% голосів (на сьогодні потрібно 60%).

16 грудня Верховна Рада України прийняла Постанову про направлення законопроекту на доопрацювання в Комітет з питань економічної політики. Доопрацьований документ передбачає зниження планки кворуму з 60 до 50% на повторних загальних зборах акціонерів, якщо перші збори не відбулися через неучасть в них необхідної кількості акціонерів. Одночасно до Комітету надійшов альтернативний законопроект, положення якого враховані в порівняльній таблиці. Зокрема, частину восьму статті 41 викладено у такій редакції: «Якщо скликані у встановленому порядку загальні збори не відбулися через неучасть в них необхідної кількості акціонерів, перші наступні за ними загальні збори визнаються правомочними за участі в них акціонерів, що мають відповідно до статуту товариства більш як 50% голосів». Доповнено й частину першу статті 60 положенням, в якому говориться: «Якщо скликані у встановленому порядку збори учасників не відбулися через неучасть в них необхідної кількості учасників, перші наступні за ними збори учасників вважаються правомочними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 50% голосів».

У парламенті зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо забезпечення позову)

У Верховній Раді України зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законів України» (щодо забезпечення позову) (реєстраційний №2819), який внесли народні депутати А. Портнов, М. Оніщук та Д. Притика. Як зазначається у пояснювальній записці до документу, його метою є встановлення заборони суддям застосовувати ті заходи забезпечення позову, які можуть призвести до протиправного захоплення управління підприємствами. Проектом пропонується внести зміни до Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України та встановити, що не допускається забезпечення позову шляхом постановлення (винесення) ухвали з питань: встановлення заборон щодо проведення зборів акціонерів (учасників) товариства та прийняття ними рішень; надання реєстратором, зберігачем, депозитарієм реєстру власників іменних цінних паперів або інформації про акціонерів для проведення зборів акціонерів; участі акціонера (учасника) у зборах акціонерів (учасників) та визначення правомочності загальних зборів акціонерів (учасників). Наслідком прийняття проекту стане унеможливлення зловживання суддями власними повноваженнями при винесенні ухвал про забезпечення позову та запобігання протиправному захопленню управління підприємствами.
*****

Середня заробітна плата в Україні у листопаді 2006 року становила 1 103 грн.

Згідно з даними Державного комітету статистики в Україні у листопаді 2006 року середня номінальна заробітна плата, нарахована на одиного штатного працівника, склала

1.103 грн., що на 1,5% більше жовтневого показника. При цьому реальна заробітна плата у порівнянні з жовтнем знизилася на 0,5%. У листопаді 2006 року у порівнянні з листопадом 2005 року середня номінальна заробітна плата зросла на 23,1%, а реальна - на 9,8%. Середньомісячна номінальна заробітна плата за січень-листопад 2006 року становила

1.020,64 грн., що на 35,9% більше в порівнянні з аналогічним періодом 2005 року. При цьому реальна заробітна плата за 11 місяців 2006 року зросла на 19,1%. Загальна кількість штатних працівників за листопад знизилася на 0,4% і склала 11 356 тис. осіб.
*****

Протягом січня-листопада 2006 року сума державного прямого та гарантованого боргу України зменшилась на 0,1%

Протягом січня-листопада 2006 року сума державного прямого та гарантованого боргу України зменшилась у гривневому еквіваленті на 80 471,65 тис. грн. (0,1%) та на $15 934,94 тис. (0,1%) в доларовому еквіваленті. При цьому, державний прямий зовнішній борг збільшився на 2 475 973,69 тис. грн. (5,63%) та на $490 291,85 тис. (5,63%). Збільшення державного прямого зовнішнього боргу за січень-листопад 2006 року пов’язано в основному з випуском облігацій зовнішньої державної позики 2006 року на загальну суму $1 млрд. Державний прямий внутрішній борг зменшився на 2 322 339,11 тис. грн. (12,1%) та на $459 869,13 тис. (12,1%). Зменшення частки державного прямого внутрішнього боргу спричинене перевищенням виплат з погашення боргу над сумою запозичень. Гарантований борг України зменшився на 234 106,23 тис. грн. (1,56%) та на $46 357,66 тис. (1,56%), що спричинене в основному перевищенням виплат з погашення гарантованого боргу над сумою запозичень.

Станом на 30 листопада 2006 року державний прямий та гарантований борг України становив 78 066 096,35 тис. грн. або $15 458 632,96 тис., в тому числі: державний прямий та гарантований зовнішній борг - 61 199 178,31 тис.грн. (78,39% від загальної суми державного прямого та гарантованого боргу) або $12 118 649,19 тис.; державний прямий та гарантований внутрішній борг - 16 866 918,04 тис.грн. (21,61%) або $3 339 983,77 тис. Державний прямий борг України становив 63 299 059,38 тис. грн. (81,08%) або $12 534 467,21 тис. Державний прямий зовнішній борг становив 46 433 107,59 тис. грн. (59,48%) або $9 194 674,78 тис. Державний прямий внутрішній борг становив 16 865 951,79 тис. грн. (21,6%) або $3 339 792,43 тис. Гарантований борг України становив 14 767 036,97 тис. грн. (18,92%) або $2 924 165,75 тис., в тому числі: гарантований зовнішній борг - 14 766 070,72 тис.грн. (19,91%) або $2 923 974,41 тис.; гарантований внутрішній борг - 966,25 тис.грн. або $191,34 тис.

*****

Останнього тижня 2006 року Мінфін продало ОВДП на загальну суму

1,05 млн. грн.

Останнього тижня минулого року Міністерство фінансів України провело черговий аукціон з розміщення облігацій внутрішньої державної позики. На ньому було реалізовано 1 000 шт. дворічних облігацій з дохідністю 6% річних на загальну суму 1 052 000 грн. При цьому не були реалізовані трирічні ОВДП з дохідністю 6,3% річних та п’ятирічні ОВДП з дохідністю 6,5% річних. Таким чином, з початку проведення аукціонів у 2006 році Міністерство фінансів в цілому реалізувало ОВДП на загальну суму 1,597 млрд. грн. при річному плані 4,495 млрд. грн.
*****

За останній тиждень 2006 року Індекс ПФТС зріс на 7,77 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 29.12.2006 р.

Обсяг

Індекс ПФТС

Індекс ПФТС-Cbonds

Індекс ПФТС-Cbonds/TR

161 984 053,74

498,86

99,96

138,47


*****

Російські IPO стали масовим явищем

Як повідомляє сайт «Российского института директоров», минулого року російські IPO стали масовим явищем. За рік компанії залучили $17,7 млрд., що у чотири раза більше, ніж в 2005 році, а кількість розміщень подвоїлася. Угоди були на будь-який смак - від IPO «Роснафти» на $10,6 млрд. до розміщень на кілька мільйонів доларів. Експерти вважають, що 2007 рік може стати ще більш успішним за рахунок виходу на ринок державних банків, «дочок» РАО ЕЭС і компаній, аналогів яким ще немає на біржах (насамперед, компаній сфери комп’ютерних технологій».

Передбачається, що лідерами розміщень у 2007 році будуть банки. Іншою галуззю за обсягом залучених коштів мають стати енергетичні компанії. Велике поповнення на фондовому ринку Росії очікує в 2007 року споживчий сектор. Але експерти підкреслюють, що незважаючи на рекорди, розміщення проходять не зовсім безхмарно. За минулий рік дві великі компанії скасували свої розміщення в останній момент, уже зібравши заявки від інвесторів. При цьому цінні папери більшості компаній, які вийшли на ринок в 2005 році, за рік після розміщення подорожчали менше за інших. Деякі емітенти значно підвищували ціну розміщення. В цілому, успіх IPO російських компаній буде великою мірою визначатися ціновою політикою, адже інвестори стануть вимогливішими.




Складено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією