Головна сторінка

Виконання плану роботи та бюджету за 3-й квартал 2008 року



Скачати 148.69 Kb.
НазваВиконання плану роботи та бюджету за 3-й квартал 2008 року
Дата конвертації25.03.2016
Розмір148.69 Kb.
ТипВиконання плану



НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 29.09.2008 р.)



Відбулося засідання Ради УАІБ

25 вересня 2008 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ. Члени Ради заслухали звіт про виконання плану роботи та бюджету за 3-й квартал 2008 року та схвалили його. Також було розглянуто і затверджено план роботи та бюджет УАІБ на 4-й квартал 2008 року.

За ініціативи компаній Південного регіону базовою КУА для регіонального представництва УАІБ затверджено компанію «Парангон». Керівником Південного регіонального представництва УАІБ затверджено директора КУА «Парангон» Колота Андрія Вікторовича.

Рада прийняла рішення про виключення зі складу УАІБ ТОВ «КУА «Інвестиційний стандарт» (м.Київ), ТОВ «КУА «Динаміка» (м.Одеса), ТОВ «КУА Аскор Ессет Менеджмент (м.Київ) у зв’язку з анулюванням ДКЦПФР ліцензій на здійснення професійної діяльності, а також ТзОВ «Фінансова компанія «Декра» (м.Івано-Франківськ) – згідно поданої заяви.

Головуючий Ради УАІБ Д.Леонов поінформував учасників засідання про роботу, яка ведеться в Комітетах Верховної Ради щодо змін законодавства про ІСІ та питань оподаткування на ринку цінних паперів.

Наступне засідання Ради відбудеться 23 жовтня 2008 року.

*****
УАІБ: щотижневий аналітичний огляд діяльності відкритих ІСІ в Україні

(18 – 24 вересня 2008 року)

Індекс ПФТС упродовж 18-24 вересня 2008 року виявляв сильну кореляцію з основним російським фондовим індикатором, індексом РТС. Лише за 19 вересня він відновився на 14,47%, а з початку тижня – на 13,22% до рівня 392,99 пункту через корекцію 23-го вересня на 3% разом з індексом РТС. Періодичне пожвавлення торгівлі на ПФТС поки що не виглядає ознакою впевненої та тривалої активізації ринку.

Для ринку відкритих ІСІ тиждень був відносно позитивним, особливо на тлі попереднього тривалого падіння. Вартість чистих активів 24-х фондів1 на 24 вересня склала 294 125 тис. грн. (на 408 тис. грн., або на 0,14% менше, ніж за тиждень до цього). Лише 7 учасників ринку зазнали падіння ВЧА, що відбулося через вихід інвесторів з цих ІСІ (скорочення кількості сертифікатів в обігу) інші зросли майже на 1 073 тис. грн. (+1,7%), головним чином, завдяки піднесенню ринку та, відповідно, збільшенню вартості інвестицій фондів. Найбільше втратили "Парекс фонд Українських Облігацій" (-611,8 тис. грн., -5,11%), "Парекс Український Збалансований фонд" (-439,7 тис. грн., -0,5%), а також "Конкорд Стабільність" (-157,7 тис. грн., -2,99%), а лідерами приросту були "Альтус-збалансований" (+517,8 тис. грн., +1,61%), "Мілленіум Збалансований" (+116,4 тис. грн., +3,49%), "ТАСК Ресурс" (+113,1 тис. грн., +4,12%).

Обсяг проданих інвесторам сертифікатів загалом зменшився за тиждень на 1,84%. При цьому у 9-ти фондів він залишився незмінним, а у 3-х збільшився, особливо у фонду "Мілленіум Збалансований" (+1 217 шт., +2,94%). Доволі суттєве скорочення чистого обсягу продажу сертифікатів "Парекс фонд Українських Облігацій" (-6,09%) та "Парекс Український Збалансований фонд" (-1,4%) призвело до найбільшого серед усіх фондів тижневого відтоку коштів у розмірі 733,9 тис. грн. та 1 246,9 тис. грн. відповідно. Сукупний відтік капіталу з відкритих інвестфондів становив майже 3 523,9 тис. грн. Водночас три фонди, КУА яких додатково розмістили їхні сертифікати протягом тижня, отримали притік капіталу на загальну суму 117,2 тис. грн., найбільше – "Мілленіум Збалансований" (98,3 тис. грн.).

Усі відкриті інститути спільного інвестування за 18-24 вересня продемонстрували позитивну зміну вартості вкладень своїх інвесторів. Середня доходність склала +1,57%, лідером став "ТАСК Ресурс" (+4,12%), високі результати показали також "Ярослав Мудрий - фонд акцій" (+3,88%), "АВРОРА - фонд зростання" (+3,24%). Ці фонди попереднього тижня були лідерами падіння (-7%, -4,6% та -6,89% відповідно). Сертифікати ще 5-ти фондів зросли у вартості більше, ніж за середнім показником. Найменшого приросту вартості зазнали цього тижня цінні папери фонду "ОТП Класичний" (+0,08%).

На місячному відрізку часу - 24 серпня - 24 вересня 2008 року - тільки "ОТП Класичний" зберіг приріст інвестицій: доходність його сертифікатів склала +0,68%. Середня зміна для відкритих фондів становила -8,74%. Посилили лідерські позиції депозити у доларах та золоті, оскільки цього тижня ці активи продовжили дорожчати. З 1-го січня 2008 року падіння вартості інвестицій у відкриті ІСІ дещо скоротилося і у середньому склало -22,48%. Найбільш успішно утримував вкладення інвесторів від падіння "СЕБ Фонд грошовий ринок" (-6,38%).

Детальніша інформація на сайті УАІБ: http://www.uaib.com.ua/files/articles/766/33_4.pdf

*****

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)»


Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до Закону України «Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)» (реєстраційний № 2567), який внесли народні депутати І. Прасолов та О. Клименко. Законопроектом пропонується внести до чинного закону низку змін, які спрямовані на підвищення ефективності діяльності ІСІ, та забезпечення державного контролю у цій сфері.

Основні зміни, які вносяться до закону «Про інститути спільного інвестування (пайові та корпоративні інвестиційні фонди)», направлені на вирішення таких питань: порядок внесення інститутів спільного інвестування до реєстру ІСІ; удосконалення процедури реєстрації КІФ; удосконалення норм диверсифікації активів ІСІ.

Законопроектом, зокрема, підвищуються норми інвестування в державні боргові цінні папери диверсифікованими ІСІ, норми інвестування в державні цінні папери, цінні папери, доходи за якими гарантовано Кабінетом Міністрів України, а також виключаються обмеження щодо інвестування активів ІСІ в акції та облігації українських емітентів. При цьому залишаються обмеження щодо інвестування активів ІСІ в цінні папери одного емітента.

*****

Парламент прийняв в першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до статутного капіталу професійних учасників фондового ринку»

Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо підвищення вимог до статутного капіталу професійних учасників фондового ринку» (реєстраційний №2540), внесений урядом. Законопроектом пропонується збільшити розмір статутного капіталу професійних учасників фондового ринку (депозитаріїв, реєстраторів, компаній з управління активами, торговців цінними паперами тощо). Розробка документа обумовлена необхідністю підвищення вимог до статутного капіталу професійних учасників фондового ринку з метою зменшення ризиків по операціях з цінними паперами.

*****

Верховна Рада прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо вдосконалення фінансових механізмів здійснення інвестицій у будівництво житла)

Верховна Рада України прийняла у першому читанні проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо вдосконалення фінансових механізмів здійснення інвестицій у будівництво житла) (реєстраційний №1418), який внесли народні депутати Ю. Каракай, В. Коваль, О. Чорноволенко, О. Ляшко, О. Клименко та

В.Писаренко. Закон спрямований на формування єдиного підходу в регулюванні правовідносин, пов’язаних із забезпеченням виконання зобов’язань, які складаються у житловому будівництві, визначення та встановлення принципів, правових і організаційних засад залучення коштів фізичних і юридичних осіб в управління з метою фінансування будівництва житла та особливості управління цими коштами.

Зміни до законів мають сприяти подальшому розширенню застосування таких фінансових інструментів, як сертифікати фондів операцій з нерухомістю. Поряд із цим, уточнюються норми, що стосуються їх подальшого застосування в системі фінансово-кредитних механізмів.

Законом, зокрема, передбачається чітке визначення процедури закріплення однієї квартири за одним інвестором для уникнення шахрайських дій з боку несумлінних управителів (продаж однієї квартири різним інвесторам) та введення відповідальності управителя за можливе закріплення однієї квартири за декількома інвесторами. Окрім цього, передбачається прописати випадки розірвання договорів участі у фонді фінансування будівництва та умови виплати інвесторам коштів.
*****

Комітет з питань фінансів і банківської діяльності ВР рекомендує

парламенту прийняти за основу проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо іпотечних облігацій»

Комітет з питань фінансів і банківської діяльності Верховної Ради України рекомендує парламенту прийняти за основу проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо іпотечних облігацій» (реєстраційний №2613), внесений Кабінетом Міністрів, повідомляє Інформаційне управління парламенту. Документом пропонується внести зміни до законів «Про іпотечні облігації», «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», «Про аудиторську діяльність», що спрямовані на підвищення рівня захисту прав інвесторів, які вкладають кошти в іпотечні облігації та впорядкування діяльності управителів іпотечного покриття.

Зокрема, пропонується запровадити категорії «сумнівних» іпотечних та інших активів, які не враховуватимуться разом із субстандартними та безнадійними для розрахунку розміру іпотечного покриття звичайних іпотечних облігацій.

Проект містить положення щодо здійснення управителем контролю за поточним станом іпотечного покриття, за веденням реєстру іпотечного покриття та за додержанням умов заміни іпотечних активів чи включення нових іпотечних активів до складу іпотечного покриття, через аудитора (аудиторську фірму).

Законопроектом передбачається надати ДКЦПФР право встановлювати своїми актами ліцензійні умови провадження діяльності з управління іпотечним покриттям, вимоги до розміру статутного й власного капіталу, порядку його визначення, ліквідності, необхідних умов договорів, які укладаються під час провадження діяльності управителя іпотечним покриттям тощо.

*****

Протягом  січня-серпня 2008 року ДКЦПФР зареєстровано 232 випуски інвестиційних сертифікатів ПІФ на загальну суму 44,56 млрд. грн. та 113 випусків акцій КІФ на загальну суму 6,22 млрд. грн.

Згідно з даними ДКЦПФР за станом на 1 вересня 2008 року кількість зареєстрованих інститутів спільного інвестування в Україні становила 1 166, з них: 188 - КІФ, 978 - ПІФ. Протягом  січня-серпня 2008 року Комісією зареєстровано 232 випуски інвестиційних сертифікатів ПІФ на загальну суму 44,56 млрд. грн., що у 2,5 рази більше ніж у аналогічному періоді 2007 року. При цьому було зареєстровано 113 випусків акцій КІФ на загальну суму 6,22 млрд. грн., що у 3 рази більше ніж у відповідному періоді 2007 року.

Обсяг торгів цінними паперами на організаторах торгівлі (9 біржах та одній ТІС) за січень-серпень поточного року становив 22,62 млрд. грн., що на 4,73 млрд. грн. показника аналогічного періоду минулого року. При цьому обсяг торгів на ФБ ПФТС дорівнював 20,8 млрд. грн., на КМФБ - 931 млн. грн., на ФБ «Перспектива» - 525 млн. грн., на ПФБ - 189 млн. грн., на ФБ «ІННЕКС» - 57 млн. грн., на СЄФБ - 53 млн. грн., на УМВБ - 42 млн. грн., на УФБ - 23 млн. грн., на УМФБ - 4 млн. грн., на ПТІС - 3 млн. грн.

За станом на початок вересня у біржові списки організаторів торгівлі  включено 1 951 цінний папір 1 039 емітентів. Кількість цінних паперів, які входять до біржових реєстрів організаторів торгівлі, становила 213 (10,91% від кількості цінних паперів, які входять до біржових списку організаторів торгівлі). У біржовому реєстрі до котирувального списку

І рівня лістингу включено 14 цінних паперів, а ІІ рівня - 199. Найбільшу кількість  цінних паперів, які входять до біржових списків організаторів торгівлі займають позалістингові цінні папери.

*****

Процес інтеграції українського ринку капіталу до європейського

фінансового ринку триватиме десять років

Згідно з даними звіту проекту Світового банку та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Програма технічної допомоги та партнерства» (РТАР) розвиток впорядкованого широкого, глибокого та прозорого ринку цінних паперів та надійного сектора небанківських фінансових установ має вирішальне значення для України з точки зору підтримання швидкого зростання та забезпечення її швидкої інтеграції в єдиний ринок фінансових послуг Європейського Союзу, що передбачено Угодою про вільну торгівлю, яка зараз є предметом переговорів Європейської Комісії та уряду України.

В цьому контексті перед Україною постають три основні завдання: наближення українського законодавства до Директив ЄС щодо ринків цінних паперів небанківських фінансових установ та виконання відповідних заходів; взаємне визнання між регуляторами фінансових ринків України та їх партнерами в державах-членах ЄС; адаптація професійних учасників українських ринків цінних паперів, небанківських фінансових установ та емітентів цінних паперів до єдиного ринку фінансових послуг Європейського Союзу. В цілому, зазначений план дій розрахований приблизно на десять років.

Аналізуючи перспективи здійснення реформи ринку капіталу та пенсійної реформи, міжнародні експерти зазначають, що ключовим чинником у їх проведенні є політична стабільність. При цьому вкрай важливо прийняти низку першочергових законодавчих актів, а саме «Про запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування», «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про систему депозитарного обліку цінних паперів» та інших.

Серйозні виклики реформі залишаються на шляху розбудови прозорого та ефективно регульованого ринку цінних паперів. Для їх подолання, насамперед, мають бути значно посилені політична незалежність та фінансова самостійність регуляторів вітчизняного ринку капіталу - ДКЦПФР та Держфінпослуг.

Поряд із цим, треба збільшити повноваження цих регуляторів для проведення розслідувань, вивчення ринку, нагляду на основі аналізу ризиків та здійснення правозастосування з метою їх наближення до міжнародних стандартів регулювання та нагляду. У цьому контексті цим установам вже зараз необхідно налагоджувати співпрацю з європейськими регуляторами ринку капіталу.

Фондові біржі разом з МФС повинні негайно рухатися до механізмів розрахунку на умовах «поставки проти платежу», і в подальшому посилювати стратегічні зв’язки з провідними міжнародними біржами. При цьому необхідно в максимально короткий термін створити надійний єдиний центральний розрахунково-кліринговий депозитарій.

Міністерству фінансів в координації з Національним банком потрібно сприяти розбудові ринку державних облігацій. У цьому зв’язку доцільно здійснити розробку кривої доходності державних облігацій, що є важливим чинником як для розвитку фінансових ринків, так і для здійснення пенсійної реформи.
*****

Минулого тижня Мінфін реалізував ОВДП на суму 23,6 млн. грн.

Минулого тижня відбулися чергові торги з розміщення ОВДП. На них Міністерство фінансів запропонувало облігації з терміном погашення 1 квітня 2009 року з доходністю 12,3% річних, 27 травня 2009 року з доходністю 12,3%, 5 травня 2010 року з доходністю 12,7% річних, 28 вересня 2011 року з доходністю 12,9%. В результаті торгів були реалізовані треті облігації на суму 23 599 500 грн.

Для довідки: відповідно до Державного бюджету поточного року державні запозичення на внутрішньому ринку встановлені на рівні 7,776 млрд. грн. З початку 2008 року Міністерство фінансів продало ОВДП на загальну суму 1,48 млрд. грн. В свою чергу, у 2007 році було реалізовано ОВДП на загальну суму 3,97 млрд. грн.
*****

З початку поточного року у структурі активів відкритих

пенсійних фондів Польщі спостерігалося зменшення

частки акцій та збільшення частки державних цінних паперів

Згідно з даними Польської комісії з фінансового нагляду (KNF) за станом на початок вересня 2008 року в рамках накопичувальної пенсійної системи Польщі функціонувало 15 відкритих пенсійних фондів. Загальна кількість їхніх учасників дорівнювала 13,7 млн., що на 4,3% більше показника початку року (за станом на 1 січня 2008 року кількість учасників відкритих пенсійних фондів становила 13,13 млн.). Загальний обсяг чистих активів відкритих пенсійних фондів Польщі на звітну дату дорівнював 139,7 млрд. злотих (за офіційним курсом НБУ за станом на 1 вересня 2008 року 1 злота дорівнювала 2,13 грн.). При цьому з початку року обсяг чистих активів цих інститутів зменшився на 0,4% (за станом на 1 січня 2008 року обсяг чистих активів відкритих пенсійних фондів Польщі становив 140,03 млрд. злотих). Щоправда, останніми місяцями обсяги чистих активів відкритих пенсійних фондів почали повільно зростати.

Структура активів відкритих пенсійних фондів Польщі є такою: державні цінні папери - 65%; акції, які знаходяться в лістингу фондової біржі - 27,3%; банківські депозити - 4%; інші активи - 3,7%. При цьому з початку року у структурі активів відкритих пенсійних фондів спостерігалося зменшення частки акцій та збільшення частки державних цінних паперів.

*****

В Хорватії темпи зростання активів та кількості учасників добровільних пенсійних фондів перевищують аналогічні показники обов’язкових пенсійних фондів

Згідно з даними Хорватського агентства з фінансового нагляду (HANFA) за станом на початок вересня поточного року в Хорватії функціонувало 23 пенсійних фонди, з них 4 обов’язкових пенсійних фонди (другий рівень пенсійної системи), 6 відкритих добровільних пенсійних фондів та 13 закритих добровільних пенсійних фондів (третій рівень пенсійної системи).

З початку року кількість учасників обов’язкових пенсійних фондів зросла на 4% до 1,45 млн. осіб, відкритих добровільних пенсійних фондів - на 16,2% до 121 тис. осіб., а закритих добровільних пенсійних фондів - на 26,2% до 15,1 тис. осіб.

За січень-серпень загальні чисті активи обов’язкових пенсійних фондів Хорватії, зросли на 8,3% до 22,8 млн. кун, відкритих добровільних пенсійних фондів - на 8,7% до 0,75 млн. кун, а закритих добровільних пенсійних фондів - на 12,9% до 1,13 млн. кун (за офіційним курсом НБУ за станом на початок жовтня 2007 р. 1 хорватська куна дорівнювала 0,99 грн.).

Загальна структура активів обов’язкових пенсійних фондів Хорватії за станом на початок вересня поточного року була такою: державні облігації - 58,5%; акції та депозитарні розписки - 19%; депозити - 7,1%; іноземні цінні папери - 5,8%; цінні папери інвестиційних фондів - 4,6%; корпоративні облігації - 3%; готівка - 1,1%; муніципальні облігації - 0,3%; інші активи - 0,6%. Загальна структура активів відкритих добровільних пенсійних фондів є такою: державні облігації - 40%; акції та депозитарні розписки - 20,7%; депозити - 13,3%; корпоративні облігації - 7,1%; цінні папери інвестиційних фондів - 7%; іноземні цінні папери - 4,5%; готівка - 1,7%; муніципальні облігації - 0,5%; інші активи - 5,2%. У свою чергу, загальна структура закритих пенсійних фондів є такою: державні облігації - 32,6%; акції та депозитарні розписки - 17%; цінні папери інвестиційних фондів - 16,3%; депозити - 15,5%; корпоративні облігації - 7,4%; іноземні цінні папери - 2,2%; готівка - 1,5%; муніципальні облігації - 0,5%; інші активи - 7%.
*****

Найвища доходність пайових інвестиційних фондів Казахстану у серпні 2008 року дорівнювала 0,69%, а у січні-серпні - 7,27%

У серпні 2008 року казахстанські ПІФ (відкриті та інтервальні) залучили 52,22 млн. тенге., а з початку року - втратили 409,22 млн. тенге, повідомляє сайт Investfunds.kz. При цьому відкриті фонди у серпні залучили 33,21 млн. тенге (з початку року втратили 87,77 млн. тенге), а інтервальні фонди залучили 10,01 млн. тенге. (з початку року втратили 321,45 млн. тенге). За офіційним курсом НБУ за станом на 1 вересня 2008 року 1 тенге дорівнював 0,04 грн.

Найвищу доходність у серпні 2008 року (2,46%) продемонстрував інтервальний ПІФ «Фаворит» під управлінням компанії «Real Asset Managment». Серед відкритих фондів найвища доходність (0,25%) була зафіксована у фонду «Казначейство» під управлінням компанії «Сентрас Секьюритиз».

У січні-серпні найвища доходність (7,95%) виявилася у інтервального фонду «RESMI Монетарный двор» під управлінням компанії «ИФД RESMI». Серед відкритих фондів лідером був фонд «БТА Доходный» під управлінням компанії «БТА секъюритис», доходність якого за перше півріччя поточного року становила 7,04%.
*****

За останній тиждень Індекс ПФТС знизився на 12,69 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 26.09.2008 р.

Обсяг,

грн.

Індекс

ПФТС

Індекс

ПФТС-Cbonds

Індекс ПФТС-Cbonds/TR

149 107 069,7

384,65

104,90

177,71


*****
Fitch Ratings змінило прогноз рейтингу України

зі «стабільного» на «негативний»

Міжнародне рейтингове агентство Fitch Ratings змінило прогноз рейтингу України зі «стабільного» на «негативний», підтвердивши довгостроковий рейтинг на рівні «BB-», та короткостроковий - на рівні «B», повідомляє Reuters. Fitch також підтвердило межу рейтингу країни на рівні «BB-».

Експерти Fitch Ratings зазначають, що негативний прогноз відображає занепокоєння агентства зростаючим ризиком валютної кризи, який випливає з дефіциту поточного рахунку, що розширяється, а також погіршенням фінансових перспектив. Значний приплив капіталу та зростання резервів у 2008 році, очевидно, створюють стійкість, але Україна стоїть перед зростаючим ризиком погіршення фундаментальних показників.
*****

Середня заробітна плата в Україні у серпні 2008 року дорівнювала 1 872 грн.

Згідно з даними Державного комітету статистики у серпні 2008 року в Україні середня номінальна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника, склала 1 872 грн., що на 3% менше показника липня 2008 року. При цьому реальна заробітна плата у порівнянні з попереднім місяцем знизилася на 2,8%. В свою чергу, у серпні 2008 року у порівнянні із серпнем 2007 року середня номінальна заробітна плата зросла на 33,9%, а реальна - на 5,6%. У січні-серпні 2008 року порівняно із січнем-серпнем 2007 року реальна заробітна плата зросла на 8,5%. Загальна кількість штатних працівників за липень зменшилася на 0,2% і за станом на кінець місяця склала 11 427,8 тис. осіб.
*****

Уряд схвалив прогноз зведеного бюджету на 2010-2012 роки


Кабінет Міністрів України своєю постановою №828 від 13 вересня 2008 року схвалив прогноз показників зведеного бюджету України за основними видами доходів, витрат і фінансування на 2010-2012 роки. Зокрема, прогноз уряду є таким: номінальний ВВП - 1 549,4 млрд. грн. (2010 рік), 1 831,6 млрд. грн. (2011 рік), 2 131,5 млрд. грн. (2012 рік); темп зростання ВВП - 6% (2010 рік), 7% (2011 рік), 6,5% (2012 рік); доходи держбюджету - 446 млрд. грн. (2010 рік), 526,6 млрд. грн. (2011 рік), 612 млрд. грн. (2012 рік); витрати держбюджету - 471,6 млрд. грн. (2010 рік), 554,1 млрд. грн. (2011 рік), 638,7 млрд. грн. (2012 рік); індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) 9,2% (2010 рік), 8% (2011 рік), 7% (2012 рік); фонд оплати праці - 470,3 млрд. грн. (2010 рік), 573,4 млрд. грн. (2011 рік), 691,4 млрд. грн. (2012 рік).




Підготовлено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією


1 В огляд не включено фонд "Бонум Оптімум", оскільки щоденна інформація про його діяльність за останню звітну дату не була своєчасно надана УАІБ.