Головна сторінка

Виконання Плану та Бюджету уаіб за третій квартал, а також План І Бюджет на четвертий квартал 2007 року



Скачати 139.59 Kb.
НазваВиконання Плану та Бюджету уаіб за третій квартал, а також План І Бюджет на четвертий квартал 2007 року
Дата конвертації22.03.2016
Розмір139.59 Kb.
ТипВиконання плану



НОВИНИ


Української асоціації інвестиційного бізнесу 1.10.2007 р.)



Засідання Ради УАІБ

27 вересня 2007 року відбулося чергове засідання Ради УАІБ. Рада розглянула Звіт про виконання Плану та Бюджету УАІБ за третій квартал, а також План і Бюджет на четвертий квартал 2007 року та затвердила їх.

Члени Ради заслухали та затвердили звіт Дисциплінарного комітету за третій квартал 2007 року та план на наступний період.

На засіданні прийнято рішення про проведення наприкінці лютого 2008 року Зимової науково-практичної конференції УАІБ та щорічних Загальних зборів Асоціації.

Члени Ради ознайомилися також з інформацією про організацію просвітницьких заходів для відвідувачів виставки «Гроші ЕКСПО 2007».

*****

Тижневий аналітичний огляд діяльності відкритих ІСІ в Україні

Висхідний тренд розвитку українського фондового ринку, який розпочався після зниження ставки ФРС 18 вересня 2007 року, продовжувався і в період з 20 по 26 вересня. За цей період індекс ПФТС зріс на 2,4% і станом на 26 вересня закріпився на позиції 1008,37 пунктів.

Як наслідок, всі відкриті інвестиційні фонди показали додатну доходність, середнє значення якої з 20 по 26 вересня було на рівні 0,66%. Найкраще спрацював "Преміум - фонд збалансований", чисті активи у розрахунку на один інвестиційний сертифікат якого зросли на 1,62%. Цьому фонду належать лідерські позиції і за доходністю впродовж останнього місяця.

Порівнюючи результати діяльності відкритих фондів з альтернативними напрямками інвестування (банківськими депозитами та дорогоцінними металами), зазначимо, що останній місяць був більш вдалий для операцій з дорогоцінними металами (золото), доходність яких склала 10,74%. Це пов’язано із суттєвим зростанням попиту на дорогоцінні метали після кризи іпотечного ринку в США. Проте на більш тривалому проміжку вкладення у інвестиційні фонди приносять більшу доходність, ніж вкладення в інші фінансові активи.

Детальніша інформація за адресою: http://www.uaib.com.ua/files/articles/293/13_4.pdf

*****
Протягом січня-серпня 2007 року обсяг торгів з цінними паперами на організаторах торгівлі України становив 17,3 млрд. грн.

Згідно з даними ДКЦПФР протягом січня-серпня 2007 року обсяг випусків акцій, зареєстрованих центральним апаратом Комісії, становив 25,48 млрд. грн., що на 4,91 млрд. грн. менше результатів відповідного періоду 2006 року, який дорівнював 30,39 млрд. грн. Поряд із цим, було зареєстровано 472 випуски облігацій підприємств на суму 20,19 млрд. грн., що на 8,57 млрд. більше показника відповідного періоду 2006 року, який дорівнював 11,62 млрд. грн. У звітному періоді Комісія також зареєструвала 4 випуски облігацій місцевих позик на суму 75 млн. грн.

Протягом січня-серпня 2007 року обсяг торгів з цінними паперами на організаторах торгівлі становив 17,3 млрд. грн., що на 4,91 млрд. грн. менше показника аналогічного періоду минулого року (22,21 млрд. грн.). Обсяг торгів на ПФТС у січні-серпні становив 91,04% від загального обсягу торгів на організаторах торгівлі. При цьому на організованому ринку спостерігалася значна перевага обсягу торгів на вторинному ринку порівняно з первинним.

*****

ДКЦПФР планує підвищити вимоги до власного капіталу учасників

фондового ринку

Як повідомив на Х Міжнародному форумі учасників ринку капіталу член ДКЦПФР Сергій Бірюк, Комісія планує підвищити вимоги до власного капіталу учасників фондового ринку. В ДКЦПФР вважають, що у КУА власний капітал повинен бути розміром 7 млн. грн., у торговців, андеррайтерів та управляючих цінними паперами - також 7 млн. грн., у брокерів - 1 млн. грн., у реєстраторів та зберігачів - 300-500 тис. грн. ДКЦПФР вже готує нормативний документ, який передбачає відповідні зміни. Пан Бірюк також зазначив, що Комісія планує ввести щоденний пруденційний нагляд за діяльністю компаній з управління активами, а також управляючих цінними паперами. При цьому ДКЦПФР передбачає розпочати видачу ліцензій на здійснення діяльності з управління цінними паперами вже до кінця поточного року.
*****

З листопада 2007 року активи НПФ повинні вкладатися тільки в цінні папери I та II рівнів лістингу фондових бірж

Заступник голови Держфінпослуг Євген Григоренко на Х Міжнародному форумі учасників ринку капіталу повідомив, що НПФ та страхові компанії з листопада поточного року повинні виключити зі своїх портфелів акції й облігації, які входять в III рівень лістингу фондових бірж, інакше вони підпадуть під санкції. Сьогодні на частку таких паперів припадає 93% всіх цінних паперів у портфелях НПФ. При обсязі активів НПФ у 180 млн. грн. та частки в ньому цінних паперів розміром 40% це означає, що фонди повинні будуть купити цінні папери I-II рівнів лістингу майже на 67 млн. грн.

Для довідки: згідно з даними Держфінпослуг станом на початок другого півріччя поточного року в Україні нараховувалося 85 НПФ та 45 адміністраторів НПФ. Із загальної кількості пенсійних фондів 65 (79%) - це відкриті НПФ, 10 (12%) - корпоративні НПФ, 7 (9%) - професійні НПФ.

*****

КЕР ДКЦПФР розглянула пропозиції учасників ринку до законопроекту «Про акціонерні товариства»

Минулого тижня відбулося чергове засідання Консультаційно-експертної ради ДКЦПФР. На ньому було розглянуто проект закону «Про акціонерні товариства», який готується до другого читання у парламенті. Учасники ринку спільно з фахівцями ДКЦПФР у рамках робочої групи опрацьовують пропозиції до цього документу. Як зазначили на засіданні КЕР члени цієї робочої групи, сьогодні у суспільстві існує розуміння необхідності прийняття закону «Про акціонерні товариства», який покликаний суттєво покращити рівень корпоративного управління та вирішити багато проблемних питань діяльності вітчизняних акціонерних товариств. Досить важливим чинником є, те, що уперше до роботи над цим законопроектом залучені експерти ринку цінних паперів, пропозиції яких мають бути враховані при остаточному прийнятті документу.

Законопроект передбачає новий поділ акціонерних товариств на публічні та приватні. При цьому велику у вагу у ньому приділено функціонуванню публічних акціонерних товариств. Ці товариства повинні пройти процедуру лістингу фондових бірж й відповідати вимогам щодо лістингових компаній. В результаті, вони зможуть розраховувати ринкову капіталізацію й стануть привабливими для потенційних, зокрема, інституційних інвесторів. Крім того, нормами законопроекту передбачене чітке розмежування повноважень органів управління акціонерних товариств, визначені механізми скликання та проведення загальних зборів, а також окреслені питання щодо особливостей створення АТ, розкриття інформації про діяльність акціонерних товариств та інші.

На думку членів КЕР основним завданням законопроекту є технологізація процесу управління акціонерними товариствами. При цьому у документі доцільно передбачити якомога коротший термін переходу від старих форм АТ до нових. З метою проведення ефективної PR-компанії щодо підтримки проекту закону потрібно визначити низку основних положень, які мають довести необхідність його прийняття. За підсумками обговорення цього питання було вирішено формалізувати пропозиції робочої групи і направити їх до Верховної Ради.

На вересневому засіданні також розглядався проект змін до Положення про розрахунково-клірингову діяльність за договорами щодо цінних паперів, якими пропонується запровадити альтернативний механізм здійснення розрахунків за договорами щодо цінних паперів. На думку членів КЕР, такий підхід не відповідатиме чинному законодавству. Враховуючи це, було вирішено створити робочу групу, яка проаналізує це питання та надасть свої пропозиції до Комісії. На засіданні було схвалено із певними зауваженнями проект роз’яснення ДКЦПФР «Щодо порядку застосування статті 41 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» в частині надання емітентами цінних паперів особливої інформації про зміну складу посадових осіб у разі призначення або звільнення посадових осіб, що виконують обов'язки посадових осіб емітента тимчасово».

*****

ПФТС має намір створити майданчик для виходу на ринок компаній малої та середньої капіталізації

Фондова біржа ПФТС у 2008 році планує створити майданчик з більш м’якими вимогами до емітентів для виходу на ринок компаній малої та середньої капіталізації з використанням програмного продукту «ПФТС-аукціон», повідомила президент ПФТС Ірина Заря на Х Міжнародному форумі учасників ринку капіталу. Програмний продукт «ПФТС-аукціон», розроблений біржею, дозволить створити більш ринкову модель проведення приватних розміщень або IPO українських цінних паперів.

Серед інших нововведень Ірина Заря назвала планований запуск наприкінці року ринку угод РЕПО, а також перехід у сфері торгівлі облігаціями на загальноприйняту технологію «торгівлі дохідністю» замість «торгівлі ціною». При цьому одним з найбільш перспективних проектів на ПФТС вважається розвиток роздрібного ринку за рахунок впровадження брокерських систем на запущеному в поточному році ринку заявок.

Президент ПФТС також повідомила про плани біржі щодо повернення до торговельної системи репортингових угод, які були виключені з неї більш ніж рік тому у зв’язку із забороною ДКЦПФР на укладення однобічних угод. Слід зазначити, що укладання репортингових угод на біржах є розповсюдженою світовою практикою. На провідних європейських біржах їхня частка дорівнює від 20 до 25%, а на Лондонській фондовій біржі - близько 60%.

*****

МФС запровадив резервну систему з обслуговування депозитарної діяльності

Наприкінці вересня відбулася церемонія передачі технічного обладнання від проекту USAID «Розвиток ринків капіталу» кліринговому депозитарію ВАТ «Міжрегіональний фондовий союз». Це обладнання, яке передано МФС безкоштовно, є необхідним для створення незалежної резервної системи з обслуговування депозитарної діяльності, яка продублює роботу існуючої системи у разі її пошкодження та забезпечить надійність і безперебійність роботи депозитарія.

Як зазначив під час церемонії директор регіональної місії USAID в Україні, Молдові та Білорусі Ерл Гаст, останніми роками на ринку цінних паперів України спостерігаються позитивні зрушення. При цьому одним з основних чинників подальшого розвитку ринку є захищеність її інфраструктурних механізмів, зокрема, депозитарної системи. Група тридцяти (G30) разом із Міжнародною асоціацією організацій, що надають послуги у сфері цінних паперів (ISSA), рекомендують дев’ять стандартів для оцінки клірингових та розрахункових систем на світових ринках цінних паперів. МФС відповідає шістьом з них, а саме стандартам щодо: підтвердження трансакцій в режимі Т+1; підтвердження змісту угоди для клієнтів; поставки проти платежу; безповоротних платежів; розрахунків Т+3; кодифікації. Відповідність іншим трьом стандартам щодо багатостороннього взаємозаліку, центрального депозитарію цінних паперів та процедур отримання і надання цінних паперів у позику стане можливою у разі внесення змін до чинного українського законодавства. Пан Гаст зауважив, що зміцнення діяльності МФС є лише одним напрямком комплексної діяльності USAID щодо розвитку фондового ринку України. Іншими важливими напрямками будуть зміцнення діяльності ФБ ПФТС та регуляторних органів.

За словами голови правління ВАТ «Міжрегіональний фондовий союз» Миколи Швецова, за десять років діяльності МФС значно удосконалив систему депозитарного обліку та її технологічне забезпечення, а також розширив перелік послуг, які надаються клієнтам. При цьому депозитарій щільно співпрацює з ФБ ПФТС у напрямку удосконалення технологій біржової торгівлі. Сьогодні в МФС обслуговуються близько 7 тис. випусків цінних паперів (3 тис. в бездокументарній формі) загальною номінальною вартістю майже 180 млн. грн. Запровадження резервної системи відбулося у відповідності з міжнародними стандартами діяльності депозитарних установ. Вона дозволить здійснювати в реальному часі резервування баз даних та електронних документів і значно підвищить захищеність депозитарної системи.

*****

Прибутковість російських фондів поступається ринковим індексам

набагато більше, ніж в інших країнах

Прибутковість російських фондів поступається ринковим індексам набагато більше, ніж в інших країнах. Такий висновок представлено у дослідженні «Поводження індексів у порівнянні з активними фондами в Росії» міжнародного рейтингового агентства Standard&Poor’s, повідомляє інформаційний сервер Investfunds. У дослідженні, зокрема, зазначається, що, якби російські інвестори вкладали кошти не в активно керовані ПІФ, а в індексні фонди, то за останній рік (з середини 2006 року по середину 2007 року) вони заробили б на 16,9% більше. Активне управління фондами не приводить до обігравання індексу. Іноді індекс перевищується протягом одного-двох кварталів, але протягом більш тривалого періоду цього не відбувається. Враховуючи це, експерти Standard&Poor’s рекомендують вкладати в ті ПІФ, стратегія інвестування яких найбільш близька до індексу й попит на ці стратегії досить стабільний. Разом із тим, слід зазначити, що враховуючи середню прибутковість, що зазвичай використається для порівняння прибутковості фондів, російські ПІФ за рік обіграли індекс РТС на 1,8%. Однак S&P у своєму дослідженні використає інший показник - прибутковість, зважену за обсягом активів. За цією методикою фонд із більшим розміром активів впливає на середню величину прибутковості. В результаті вимірюється середня прибутковість у розрахунку на кожний вкладений долар. Так, згідно з цією методикою, за підсумками 2006 року російські фонди програвали індексу РТС 8,6%, а фонди США індексу Composite S&P 1500- усього 3%.

*****

Починаючи з 1995 року українські підприємства згідно з умовами договорів купівлі-продажу отримали близько 9,22 млрд. грн. інвестицій та інших коштів

Згідно з оперативною інформацією ФДМУ станом на початок другого півріччя 2007 року інвестиційні зобов’язання та інші зобов’язання, виражені у грошовій формі містили 860 договорів купівлі-продажу пакетів акцій, 466 договорів купівлі-продажу об’єктів малої приватизації та 98 договорів купівлі-продажу об’єктів незавершеного будівництва.

Зазначеними договорами передбачено внесення до підприємств протягом 1995-2017 років інвестицій та інших коштів на загальну суму 9,45 млрд. грн., $1,44 млрд. та 19,26 млн. євро. Фактично на звітну дату було внесено інвестицій та інших коштів на загальну суму 6,61 млрд. грн., $684,98 млн. та 72,04 млн. євро. В цілому, у перерахунку в національну валюту, загальна сума внесених інвестицій становить 9,22 млрд. грн.

*****

Станом на початок другого півріччя поточного року перелік об’єктів приватизації, які підлягають поверненню в державну та комунальну власність, включав 198 одиниць

Станом на початок другого півріччя 2007 року перелік об’єктів приватизації, які підлягають поверненню в державну та комунальну власність (тобто об’єктів, щодо яких здійснюється робота з розірвання договорів купівлі-продажу та подальші заходи щодо їх повернення у власність держави), включав 198 одиниць, повідомляє Фонд держмайна. З них: 24 - це пакети акцій акціонерних товариств, 31 - цілісні майнові комплекси та 143 - об’єкти незавершеного будівництва.

В результаті перевірок, здійснених протягом першого півріччя органами приватизації, була розпочата претензійно-позовна робота по 71 договору купівлі-продажу. З них: 5 - це пакети акцій; 11 - цілісний майновий комплекс; 55 - об’єкти незавершеного будівництва.

Протягом першого півріччя завершено роботу з повернення об’єктів у державну та комунальну власність по 18 договорам купівлі-продажу. В наслідок проведеної протягом першого півріччя претензійно-позовної роботи було розірвано 22 договори купівлі-продажу, з них: 2 щодо купівлі-продажу пакетів акцій; 4 - цілісних майнових комплексів; 16 - об’єктів незавершеного будівництва, По деяким з цих договорів робота з повернення об’єктів приватизації у державну та комунальну власність продовжується.

Слід також зазначити, що сума сплачених штрафних санкцій (штрафів та пені) в результаті ведення претензійно-позовної роботи у 2007 році в зв’язку з невиконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна станом на початок другого півріччя дорівнювала 1,27 млн. грн.

*****

Минулого тижня Міністерство фінансів реалізувало ОВДП

на суму 12,9 млн. грн.

Минулого тижня відбулися чергові аукціони з розміщення облігацій внутрішньої державної позики. На першому з них Міністерство фінансів продало трирічні облігації з дохідністю 6,6% на загальну суму 12 997 400 грн. При цьому не були реалізовані чотирирічні ОВДП з дохідністю 6,4% річних, семирічні облігації з дохідністю 5,4% та десятирічні ОВДП з дохідністю 5,1% річних. На другому аукціоні пропозиція складалася з трирічних облігацій з дохідністю 6,6%, чотирирічних ОВДП з дохідністю 6,4% річних, семирічних облігації з дохідністю 5,4% та десятирічних ОВДП з дохідністю 5,1% річних. Однак, Мінфіну не вдалося продати жодного цінного паперу.

Для довідки: в цілому, з початку проведення торгів у 2007 році Міністерство фінансів продало облігацій внутрішньої державної позики на загальну суму 2 621,93 млн. грн. При цьому в 2006 році Міністерство фінансів реалізувало ОВДП на загальну суму 1 597,587 млн. грн.

*****

Середня заробітна плата в Україні у серпні 2007 року становила 1 398 грн.

Згідно з даними Державного комітету статистики у серпні 2007 року в Україні середня номінальна заробітна плата, нарахована на одного штатного працівника, склала 1 398 грн., що на 1,6% нижче показника липня 2007 року. При цьому реальна заробітна плата у порівнянні з попереднім місяцем зменшилася на 2,2%. В свою чергу, у серпні 2007 року у порівнянні з серпнем 2006 року середня номінальна заробітна плата зросла на 30,3%, а реальна - на 11,8%. У січні-серпні 2007 року у порівнянні з січнем-серпнем 2006 року реальна заробітна плата зросла на 12,2%. Загальна кількість штатних працівників за серпень знизилася на 0,1% і склала 11 400,6 тис. осіб.
*****


За останній тиждень Індекс ПФТС зріс на 51,62 пункту
Індекс та обсяги торгів на ПФТС за 28.09.2007 р.

Обсяг,

грн.

Індекс

ПФТС

Індекс ПФТС-Cbonds

Індекс ПФТС-Cbonds/TR

401 061 782,34

1 034,38

105,13

158,03


*****

Втрати світової економіки від іпотечної кризи в США склали

майже $200 млрд.

Згідно з даними МВФ втрати світової економіки від кризи на американському ринку ризикованої іпотеки варіюються в діапазоні $170-200 млрд., повідомляє російське видання «Ведомости» з посиланням на матеріали WSJ. Зокрема, МВФ зазначає, що нормалізація кредитних умов може наступити не швидко, а деякі методи й практики, що сформувалися на ринках структурованих кредитів, мають потребу в змінах. При цьому МВФ не очікує різкого скорочення темпів зростання світової економіки. Але деяке вповільнення все ж таки відбудеться. Ризики уповільнення істотно зросли, і, навіть, якщо вони не реалізуються на практиці, наслідки будуть значними. Зарубіжні експерти зазначають, що названі МВФ втрати величезні, однак з розгортанням кризи вони можуть виявитися вище оцінок фонду. Вони прогнозують, що зростання світової економіки в 2007 році сповільниться на 0,4% до 3,3%, а в 2008 році - до 3,1%. Глобальне вповільнення відбуватиметься за рахунок розвинених економік - США, Канади, Японії й Західної Європи. В цих країнах темпи зростання сповільняться на 1,5-2%, у той час як, країн, що розвиваються, уповільнення серйозно не торкнеться.

*****

Протягом січня-серпня 2007 року сума державного прямого та гарантованого боргу України зменшилась на 1,43%

Протягом січня-серпня 2007 року сума державного прямого та гарантованого боргу України зменшилась у гривневому еквіваленті на 1 148 950,84 тис. грн. (1,43%) або на $227 515,01 тис. в доларовому еквіваленті, повідомляє прес-служба Міністерства фінансів. При цьому, державний прямий зовнішній борг зменшився на 79 144,53 тис. грн. (0,16%) або на $15 672,16 тис. Зменшення державного прямого зовнішнього боргу за січень-серпень 2007 року пов’язано в основному з перевищенням виплат з погашення боргу над сумою запозичень.

Державний прямий внутрішній борг збільшився на 377 110,09 тис. грн. (2,27%) або на $74 675,26 тис. Збільшення частки державного прямого внутрішнього боргу спричинене перевищенням залучення коштів від випуску ОВДП над погашенням боргу. Гарантований борг України зменшився на 1 446 916,4 тис. грн. (10,02%) або на $286 518,11 тис., що спричинене в основному перевищенням виплат з погашення гарантованого боргу над сумою запозичень.

За станом на 31 серпня 2007 року державний прямий та гарантований борг України становив 79 399 566,52 тис. грн. або $15 722 686,45 тис., в тому числі: державний прямий та гарантований зовнішній борг - 62 138 778,06 тис. грн. (78,26% від загальної суми державного прямого та гарантованого боргу) або $12 304 708,54 тис.; державний прямий та гарантований внутрішній борг - 17 260 788,46 тис. грн. (21,74%) або $3 417 977,91 тис.

Державний прямий борг України становив 66 411 751,87 тис. грн. (83,64%) або $13 150 841,96 тис. Державний прямий зовнішній борг становив 49 426 929,66 тис. грн. (62,25%) або $9 787 510,84 тис. Державний прямий внутрішній борг становив 16 984 822,21 тис. грн. (21,39%) або $3 363 331,12 тис. Гарантований борг України становив 12 987 814,65 тис. грн. (16,36%) або $2 571 844,49 тис., в тому числі: гарантований зовнішній борг - 12 711 848,40 тис. грн. (16,01%) або $2 517 197,70 тис.; гарантований внутрішній борг - 275 966,25 тис. грн. (0,35%) або $54 646,79 тис.




Підготовлено за матеріалами сайтів Інтернет-агентств та власною інформацією